جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :کیوان محمدی در شانزدهمین نشست تخصصی توسعه که با موضوع «گزارش هیئت اعزامی به ژاپن» در سازمان برنامه و بودجه استان گیلان برگزار شد، با بیان اینکه کشور ژاپن یکی از کشورهای پیشرفته دنیاست، اظهار کرد: ژاپن به عنوان یک کشور آسیایی از تمدن کهن و ریشه داری برخوردار است.

وی با اشاره به آغاز حرکت توسعه ای ژاپن از نیمه دوم قرن 18، افزود: این دوران مقارن با حضور امیرکبیر، سردار بزرگ توسعه در ایران است. ژاپنی ها از همان نیمه دوم قرن 18 با کشورهای متعددی درگیری پیدا کردند و سرانجام با دو جنگ جهانی اول و دوم و در نهایت بمب اتمی تسلیم شدند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با اشاره به حرکت مجدد ژاپن از سال 1945 تا 1952 و استقلال این کشور از آمریکا، عنوان کرد: «جایکا» سازمانی است که در سال 1952 تشکیل شد و اولین کمک های فنی و مالی خود را به دو کشور هند و پاکستان از سال 1958 آغاز کرد.

این مقام مسئول به تشریح دستاوردهای سفر 15 روزه هیئت اعزامی از مدیران استان به کشور ژاپن پرداخت و گفت: طی بازدید از مراکز آموزشی، علمی، گردشگری، قضایی و... دریافتیم که بیش از 30 کشور دنیا در حال بهره مندی از آموزش های زیست محیطی جایکا هستند.

محمدی پایان فاز دوم همکاری ایران با جایکا درخصوص تالاب انزلی را آذرماه 92 دانست و عنوان کرد: از آن زمان همکاری ها همچنان ادامه داشته است و بسیاری از کارشناسان از دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع با دعوت جایکا به ژاپن اعزام می شوند.

وی یکی از ویژگی های سفر به ژاپن را حضور رئیس کل دادگستری استان گیلان دانست و متذکر شد: با توجه به تاکید رئیس کل دادگستری استان بسیاری از موضوعات حقوقی زیست محیطی بررسی شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با اشاره به آموزش محور بودن بسیاری از پروژه های زیست محیطی در ژاپن، یادآور شد: طی بازدید از مراکز گردشگری و منابع طبیعی ژاپن همواره شاهد حضور گروه های دانش آموزی بودیم که منحصر به روزهای تعطیل نبود. در واقع نقش پررنگ آموزش و پرورش در ژاپن را دیدیم.

وی با بیان اینکه همه سازمان ها در حال کار و فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: ایمان ریشه در نظم و نظافت دارد و لذا برای اینکه یک صدای زیبا شنیده شود، باید همه براساس یک نت واحد کار کنیم و به یاد داشته باشیم که توسعه پایدار در گرو سه مولفه کار، کار و کار شبانه روزی است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil