جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : شاهرخ یوسف‌زاده چابک صبح امروز در سمینار تازه های جراحی و عروق اندوواسکولار در هتل کادوس رشت  با بیان اینکه در سال های گذشته بیماران تروما و عروق در گیلان هنگام مراجعه به بیمارستان ها با مشکلات زیادی روبه‌رو بودند اظهار داشت: امروز گیلان به همت جوانان توانای استان در جراحی عروق پیشتاز است.

وی با اشاره به  اینکه رشته جراحی عروق تروما در کنار رشته های دیگر جراحی نظیر جراحی پلاستیک جایگاه خاصی در رشته‌های جراحی دارد افزود: گسترش جراحی عروق  موجب پیشرفت دیگر حوزه‌های جراحی در جامعه پزشکی کشور می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابراز اینکه استان گیلان موفق به کسب اجرای طرح پایلوت کشوری در سیستم تروما بوده است خاطرنشان کرد: طرح سیستم تروما به عنوان پایلوت کشوری در گیلان اجرا و استان طرحی ویژه از تروما به کشور ارائه داده است.

یوسف‌زاده چابک با تاکید بر اینکه  تروما از جمله بیماری‌هایی است که اقدامات وزارت بهداشت در راستای درمان بیماری محدود است تصریح کرد:  ثبت اطلاعات تروما بر اساس بانک اطلاعاتی طرحی ست که از سوی وزارت بهداشت به دولت ارائه شده و طرح مذکور مراحل قبل از آسیب را در برمی‌گیرد که گام مثبتی در مسیر پیشگیری از بیماری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بیماری های غیرواگیر توجه خاص دارد خاطرنشان کرد: امروز با نگاه پیشگیرانه به بیماری‌های غیرواگیر نظیر دیابت و سرطان می‌توان از بروز بیماری‌ها جلوگیری کرد.

 

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil