جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : دکتر حسین اسماعیل‌پور در جلسه هماهنگی هفته گرامیداشت بسیج صومعه‌سرا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، به مسئله امنیت و بسیج اشاره و اظهار کرد: امنیت روانی جامعه مدیون بسیج است و همه مردمی که در راستای تفکر بسیجی قرار دارند در تلاشند تا امنیت ذهنی و روانی مردم را در حد اعلاء ارتقا دهند.

وی با بیان اینکه گیلان گلچینی از تمام بحران‌های کشور است، افزود: از این منظر شهرستان صومعه‌سرا نیز انواع مختلف بلایای طبیعی را تجربه کرده است. حضور بسیجیان در بحران‌ها و بحران‌شناسی ضرورت دارد. شناخت بحران‌های شهرستان توسط بسیجیان نقش مهم و موثری را در پیگیری، پیش‌بینی و رفع بحران‌ها خواهد داشت.

اسماعیل‌پور با اشاره بر اینکه روحیه بسیجی و بسیجیان عامل موفقیت در جنگ بوده است، خاطرنشان کرد: بحران‌ها و بلایای طبیعی با برخورداری از آمادگی قابل پیش‌بینی و مدیریت است. قطع درختان و خروج آن از شهرستان نیز از جمله بحران‌هایی است که با کمک و همراهی مسئولین و بسیجیان می‌توان آن را رفع کرد و کاهش داد.

فرماندار صومعه‌سرا در پایان با تاکید بر اینکه مطلوب است محور فعالیت‌های بسیج علاوه بر جنبه‌های فرهنگی که لازمه کار است به سمت حوزه بحران و امنیت سوق داده شود، تصریح کرد: ما نیازمند تفکر بسیجی در حل بحران و فضای امنیتی هستیم. امیدست بتوانیم انگیزه‌های بسیج را بشناسیم، آن را انتقال دهیم و به آن پایبند باشیم.

در ادامه سرگرد مهدی پارسا فرمانده بسیج اداری و کارگری صومعه‌سرا با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه« بسیج حقیقتی شبیه افسانه‌ها است که برای دوستان امیدآفرین، دشمنان بیم‌آفرین و برای جوانان شورآفرین است، اظهار کرد: ملت ایران در طول سالیان دراز که به نوعی، نتوانستن را باور کرده بودند با نفس قدسی حضرت امام راحل انقلاب شکوهمند را به پیروزی رساندند.

وی با بیان اینکه تنها با گذشت 19 ماه پس از پیروزی انقلاب دشمن جنگ هشت ساله را بر ملت ایران تحمیل کرد، افزود: 19ماه بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند جنگ نابرابری را دشمن علیه ملت ایران شروع کرد.

پارسا خاطرنشان کرد: امام راحل پایه‌گذار حرکتی شد که امروز پس از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی رگه‌های بسیج مردمی در آن سوی مرزها قابل مشاهده است.

وی به حضور بسیج در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی اشاره کرد و گفت: شعار محوری هفته بسیج امسال« بسیج، انقلابی و خدمتگزار است».

فرمانده حوزه بسیج کارگری و اداری صومعه‌سرا در پایان با بیان اینکه هفته بسیج از 30 آبان آغاز و تا 6 آذر ماه جاری تداوم خواهد داشت، تصریح کرد: بنا است 32 برنامه در سطح پایگاه‌ها و مراکز کارگری شهرستان برگزار شد. دیدار با خانواده شهدا، نشست‌های بصیرتی، فرهنگی، مسابقات ورزشی، بازدیدهای علمی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته بسیج در صومعه‌سرا است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil