پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : محمد علی نجفی عصر امروز در مراسم  روز ملی صادرات در سالن بانک ملی رشت اظهار داشت: در سه سال گذشته مشکلات و معضلات حوزه صادرات در استان به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفته است.

استاندار گیلان با اشاره به فشار های وارده در دوران تحریم افزود: معضلات و فشارهای ناشی از تحریم و احاطه استکبار بر کشورهای منطقه موجب عدم استقبال بخش های خصوصی و سرمایه گذاران خارجی از محصولات ایرانی شده است.

وی با تاکید برلزوم  افزایش روابط بین الملل و قوانین وضع شده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فضای ایجاد شده در روابط بین الملل فرصت مناسبی را برای رشد بخش های خصوصی در اقتصاد کشور به وجود آورده است.

نجفی با ابراز  اینکه در بخش صنایع دستی در گیلان 135 هزار دلار صادرات داشته ایم افزود: امسال در استان گیلان  شاهد افزایش 41 درصدی صادرات از طریق بنادر انزلی و آستارا هستیم و رشد مذکور  نشانگر آینده ای مطلوب در بنادر گیلان است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه  ظرفیت صادرات در بندرانزلی به  11 میلیون تن رسیده است بیان کرد: عمده سرمایه گذاری در بندر کاسپین گیلان  از بخش خصوصی تامین می‌شود  و در حال حاضر ظرفیت صادرات در  بندر کاسپین  به 15  میلیون تن می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه  تا پایان امسال دو اسکله در بند کاسپین به بهره برداری می‌رسدخاطرنشان کرد: با افتتاح راه آهن بندر آستارا توفیق بسیار بزرگی در خصوص صادرات نصیب گیلان می‌شود.

نجفی با بیان اینکه راه اندازی خط آهن آستارا توفیقی است که پس از  50 سال  نصیب گیلان شده است افزود: با فراهم کردن زیر ساخت های ایجاد شده شاهد رشد اقتصادی در سطح استان و کشور هستیم

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil