پنج شنبه 9 فروردین 1403

 

 

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : دكتر عليرضا عباسيان، مدير تعالي دفتر طب سنتي ايراني- اسلامي وزارت بهداشت با اعلام این مطلب گفت: به جرات می‌توان گفت واکسیناسیون سال‌ها قبل‌تر از ادوارد جنر، توسط حکمای طب ایرانی مورد استفاده قرار گرفته است و بعضا عامل ضعیف‌شده بیماری‌زا را براي ايجاد ايمني در بدن، بر روی زخم‌ها و حتی گاهي بر روی زخم حجامت قرار مي‌دادند.

وي با اشاره به شیوع تدریجی بیماری‌های مرتبط با زندگی شهرنشینی، گفت: توانایی طب ايراني در کمک به مبتلايان بیماری‌های مرتبط با تمدن و زندگی شهرنشینی، نظير بیماری‌های متابولیک و متعاقب آن رونق گرفتن بازار طب سنتی، باعث شده برخی سودجویان در صدد استفاده از این جَو برآمده و بعضا برای مطرح شدن در سطح جامعه، به تخریب اصول مهم بهداشت جامعه اقدام کنند.

مدير تعالي دفتر طب سنتي ايراني- اسلامي وزارت بهداشت در ادامه گفت: بعضا مشاهده می‌شود افرادی ناآگاه، واکسیناسیون را امری استعماری و مخالف طب سنتی برمی‌شمرند و حال آنکه این امر، جفا به طب ایرانی است.

وي افزود: در طب ایرانی مهم‌ترین عامل شکست‌دهنده بیماری‌ها، طبیعت بدن است، تا جایی که از طبیب به عنوان خادم طبیعت یاد شده است؛ لذا تقویت و تهییج طبیعت، یکی از ابزارهای طبیب برای مقابله با بیماری‌ها محسوب مي‌شود.

دکتر عباسيان سپس به روش‌هاي بومي مورد استفاده در كشور كه اثري مشابه واكسيناسيون در طب رايج دارند، ‌اشاره كرد و گفت: در برخی نقاط استان سمنان مردم محلی با قرار دادن آبله گاوی بر روي پوست کودکان و سپس سوزن‌کاری، محل عمل، کودکانشان را واکسینه می‌کردند و در جای‌جای متون طب ایرانی، تحریک طبیعت برای شناسایی و دفع بیماری وجود دارد.

مدير تعالي دفتر طب سنتي ايراني- اسلامي وزارت بهداشت تاكيد كرد: طب ایرانی نه‌تنها مخالف واکسیناسیون نیست، بلکه داعیه پیشگامی در این مسیر را دارد؛ هرچند بررسی آنچه که به عنوان واکسن تزریق می‌شود بسیار مهم بوده و در مورد داروهای سنتی و یا جدید، به تحقیقات مستمر نیاز است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil