شنبه 1 اردیبهشت 1403

 

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به فرا رسیدن هفته کتاب و نقش مساجد در ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: کانونهای مساجد با راه اندازی کتابخانه های در مساجد نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه در مناطق روستایی دارند.

وی با اشاره به توانمندی و ظرفیت بالای مساجد به ویژه در مباحث فرهنگی اظهار کرد:  مساجد با سیاست گذاری و برنامه ریزی دقیق می توانند پشتوانه قوی فرهنگی دولت و ملت باشند.

حجت الاسلام پورابراهیم  ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های کتاب در مساجد دسترسی مردم به کتب را راحت تر می کند و می تواند سرانه مطالعه کشور را ارتقا دهد.

وی  بر تقویت کتابخانه های مساجد تاکید کرد و افزود: هم اکنون ۲۴۵ باب کتابخانه بسته و باز در مساجد گیلان فعالیت می کنند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان اذعان کرد: از این تعداد ۱۵۰ کتابخانه در شبستان مساجد(باز) دایر شده و ۹۵ کتابخانه بسته و به صورت مخزن دار فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه بیشتر کتابخانه های مساجد استان در مناطق روستایی راه اندازی شده است تصریح کرد: ۱۴۴ کتابخانه در کانون های مساجد روستاهای گیلان در حال ارائه خدمات به اصحاب مسجد است.

پورابراهیم از اهدای سه هزار و ۲۰۰ جلد کتاب از ابتدای سال تا کنون به کتابخانه های مساجد خبر داد و گفت: این کتب توسط ستاد عالی کانون های مساجد کشور با مضامین دینی، فرهنگی، ادبی، علمی و آموزشی به کتابخانه های مساجد تزریق می شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil