پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : سیده زهرا میراعلمی از برگزاری طرح «نذر پاک» در شهرستان سیاهکل خبر داد و اظهار کرد: طرح مذکور با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست شکل گرفته است و قطعا با همکاری سازمان های مردم نهاد، دهیاران و شوراهای اسلامی این شهرستان در سایه حس همدلی و مسئولیت پذیری سریعتر به نتیجه خواهد رسید.

بخشدار مرکزی سیاهکل با اشاره به انتخاب 5 روستای بیدرون، لیش، فشتال، خرارود و مهربن به عنوان پایلوت طرح نذر پاک، تصریح کرد: این 5 منطقه به صورت پایلوت انتخاب شد تا با بررسی تمام زوایا بتوانیم یک طرح فراگیر در سطح بخش مرکزی ایجاد کنیم.

وی به افزایش ظروف یکبار مصرف در ایام و مناسبت های خاص اشاره کرد و گفت: این ظروف قابل بازیافت به صورت عادی و معمولی نیست لذا کاهش ظروف یکبار مصرف با جایگزینی ظروف تجدیدپذیر یکی دیگر از اهداف طرح مذکور است و افرادی که مایل به مشارکت در اجرای این طرح هستند، ظروف تجدیدپذیر در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول افزود:دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در جهت حفظ محیط زیست، در سایه   همکاری مردم و پتانسیل فکری خیرین و هیئت امنای مساجد می توانند در گسترش طرح نذر پاک نقش اساسی داشته باشند.

میراعلمی خاطرنشان کرد:جلساتی در این زمینه برگزار و به وضعیت و مخاطرات پسماندها اشاره و از دهیاران خواسته شد در روستاها به این موضوع با جدیت بیشتری اهتمام داشته باشند.

بخشدار مرکزی سیاهکل با تاکید بر نقش سازمان های مردم نهاد، خاطرنشان کرد: طرح نذر پاک یعنی مهربانی کردن به خود و محیط زیست و سرسبز کردن محیط اطراف زندگی و امیدواریم سازمان های مردم نهاد با ارائه آموزش های لازم مردم را از اهمیت جایگزینی ظروف تجدیدپذیر با ظروف یکبار مصرف معمولی مطلع کنند تا در پایان یک شهر و روستای زیبا و سرسبز برای نسل آینده داشته باشیم.

 

 

ایسنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil