جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : مهندس افتخاری،مجری طرح پست های معاونت طرح و توسعه شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در جمع خبرنگاران در خصوص افتتاح دو فیدر سیار 63 کیلو ولت پست نیروگاه لوشان، اظهار کرد: فیدرهای سیار بر روی ارابه نصب شده و قابلیت حمل و جابجایی دارند. بدین معنی که چنانچه کشنده ای به این ارابه ها وصل شود می تواند این محموله را مثل یک بار معمولی در سطح شهر و در مسیر جاده حمل نماید که این ویژگی از جمله قابلیت های خاص این نوع از فیدرها می باشد.

وی افزود:فیدرهای سیار این قابلیت را دارند که در مدت زمان بسیار کوتاهی و طی چند ساعت از یک نقطه از استان به نقطه ای دیگر از استان و یا حتی به استان های مجاور حمل شده و در آنجا جهت بهره برداری نصب شود. در حالیکه جهت نصب فیدرهای ثابت نیاز به صرف زمان در حدود چند هفته می باشد.

افتخاری گفت:طراحی این ارابه ها و انتخاب و آرایش نصب تجهیزات به گونه ای انجام شده است که ابعاد فیدرها محدودیت ترافیکی نداشته  لذا جهت حمل در سطح جاده های کشور نیاز به اخذ مجوزات ترافیکی خاص نیست.

مجری طرح پست های شرکت در خصوص دست اندرکاران پروژه تصریح کرد:خدمات مهندسی این پروژه توسط شرکت مهندسین مشاور آریا نیروی جم انجام شده است. پیمانکار سازنده فیدر و ارابه  نیز شرکت صانع شرق و شرکت مهندسین برق گیلان زمین نیز به عنوان پیمانکار نصب،تست و راه اندازی در این پروژه همکاری و فعالیت داشته اند.

وی در خصوص هزینه های این پروژه بیان کرد:برای طراحی،ساخت، نصب، تست و راه اندازی این دو فیدر بالغ بر ده میلیارد ریال هزینه شده است. به عبارتی برای هر فیدر حدود پنج میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است. حدود 30 درصد ارزش پروژه (معادل سه میلیارد ریال) شامل تجهیزاتی است که از موجودی انبار شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان تهیه شده و بر روی ارابه ها نصب شده است.

افتخاری در خصوص کاربرد این فیدرهای سیار اضافه کرد:این فیدرهای سیار در حال حاضر کار تغذیه خط دو مداره لوشان - دیلمان را انجام می دهند،برای اجرای این پروژه از دو فیدر استفاده شده و در هر لحظه هر کدام از فیدرها می تواند با اندکی تغییر در اتصالات خط دو مداره لوشان - دیلمان این دو مدار را تغذیه نماید. به عنوان مثال اگر اتفاقی برای یک فیدر به وجود بیاید، فیدر دیگر به تنهایی این ویژگی را دارد که خط دیلمان را برقدار نماید.

وی ادامه داد:چنانچه در نقطه ای از شبکه برق استان گیلان مشکلی برای یکی از فیدرهای پست به وجود بیاید، کار آماده سازی برای حمل این فیدر کمتر از یک ساعت به طول خواهد انجامید. از طرف دیگر این محموله غیرترافیکی بوده و نیاز به مجوز ترافیکی نیز ندارد. چرا که در طراحی ارابه و ارتفاع تجهیزات دقت لازم صورت گرفته است. پس از آماده سازی فیدر جهت حمل، حداکثر زمان لازم جهت حمل از لوشان به دورترین نقطه استان کمتر از سه ساعت زمان نیاز است و در مدت زمان کمتر از سه ساعت فیدر آماده بهره برداری  خواهد بود. به عبارتی دیگر در مدت زمان کمتر از  یک روز فیدر قابلیت بهره برداری در هر نقطه دیگری از سطح استان را دارا می باشد.

مجری طرح پست های شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: ویژگی های بارز عنوان شده در مورد فیدرهای سیار بیانگر قابلیت بالای این فیدرها در مانورها می باشد. در حال حاضر شرکت برق منطقه ای گیلان سه دستگاه فیدر سیار در اختیار دارد که دو دستگاه در پست نیروگاهی لوشان در حال بهره برداری بوده و یک دستگاه در پست شهید سیادتی رشت آماده بهره برداری است.

 

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil