جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : مرتضی شریفی با اشاره به مشکل فرسودگی ناوگان تاکسیرانی شهر رشت گفت:رشت با بیش از یک هزار و ۲۰۰ دستگاه خودروی تاکسی عمر این خودروها حتی بیش از ۱۰ سال است،یکی از فرسوده‌ترین ناوگان تاکسیرانی کشور را دارد که به همین دلیل ما به فکر نوسازی این ناوگان فرسوده از ظرفیت منطقه‌ی‌ آزاد انزلی افتادیم.

وی گفت:در این زمینه پیگیریهای بسیاری در چند ماه گذشته با حمایتهای استاندار گیلان،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهردار رشت و رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت برای رفع موانع پیش‌رو در جهت استفاده از ظرفیتهای منطقه‌ی آزاد انزلی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی صورت گرفته و این هماهنگی‌ها به مراحل خوبی هم رسیده است.

 مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری رشت همچنین به مشکلاتی که در زمینه‌ی اقدامات انجام شده‌ی اتحادیه و تعاونی تاکسیرانی رشت انجام شده پرداخت و گفت: از روزی که جلسه‌ی شورای ترافیک برگزار شد این موضوع بررسی شده است، نکته‌ی جالب اظهار نظر سریع معاون مالی و اقتصادی منطقه‌ی آزاد انزلی است که اعلام کرده کسانی حائز شرایط واردات خودرو هستند که واجد استانداردهای واردات بوده  و این شرکتها بیش از ۴ یا ۵ شرکت نیستند و به وسیله‌ی منطقه‌ی آزاد اعلام می‌شوند.

شریفی تاکید کرد:برای استفاده از ظرفیت منطقه‌ی آزاد در نوسازی ناوگان شهری رشت باید توان تامین هزار تا یکهزار و ۲۰۰ خودروی ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی وجود داشته باشد،توان پشتیبانی شرکت در ارائه‌ی خدمات پس از فروش مشخص شود، تسهیلاتی که برای رانندگان در نظر خواهد گرفت معلوم باشد و همه‌ی اینها بر می‌گردد به این آن شرکت از توان مالی خوبی برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه و شرکت تعاونی تاکسیرانی یکسری اقداماتی در این زمینه انجام دادند اما این تصمیمات فراتر از قانون بوده گفت:قانون متولی اصلی در این زمینه را سازمان تاکسیرانی شهرداری می‌شناسد یعنی موارد تعهدات و قانون تمرکز برای سازمان تاکسیرانی به گونه‌یی است که این فعالیتها در انحصار سازمان تاکسیرانی شهرداریها است.

شریفی با تاکید بر اینکهبایستی برای ورود خودروی جدید به ناوگان مجوز شورای ترافیک کشور گرفته شود که اگر بخواهد این کار از طریق منطقه‌ی آزاد صورت گیرد نیازمند مجوز شورای ترافیک استان است به مراحل مختلف این اقدام اشاره کرد و گفت: در گام اول بایستی مجوز از شورای ترافیک استان اخذ شود، اسقاط تاکسی بایستی از طریق تاکسیرانی باشد،ارائه‌ی برگ اسقاط پس از آن ضروری است و در نهایت فرد مورد نظر با برگه‌ی اسقاط به مراکز دارای مجوز باید معرفی شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری رشت تاکید کرد:در حال پیگیری کارها در این روال قانونی هستیم.

رضا رسولی هم در این بخش با ارائه‌ی توضیحاتی خواستار بهره‌گیری از توان شرکتهایی که این قدرت مالی رزا داشته باشند شد و گفت: به نظر من کمیته‌یی بایستی تشکیل شود تا شرایط لازم برای این کار را تعیین کند و بررسیهای لازم را در این زمینه مشخص کند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil