جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : کیوان محمدی در حاشیه همایش استانی انرژی بادی در دانشگاه گیلان، با اشاره به تاریخچه انرژی بادی در ایران،گفت:مبدع استفاده از انرژی بادی، ایرانی‌ها هستند.حدود 200 تا 300 سال قبل میلاد ایرانی‌ها از این انرژی برای کارهای مختلف از جمله کشیدن آب استفاده می کردند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با تاکید بر اینکه ایرانیان دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی هستند، ادامه داد:امروز نباید منتظر بمانیم دیگران اختراع کنند و ما مصرف کننده باشیم. به عنوان نمونه باید بدانیم چگونه از انرژی امواج دریای خزر و انرژی باد منجیل استفاده کنیم.

وی درخصوص توزیع بودجه‌ها در کشور،گفت:بخش اعظم بودجه کشور به صورت متمرکز بین وزارتخانه ها توزیع می شود و تنها 1.48 درصد بودجه به استان‌ها می‌رسد.

این مقام مسئول افزود:بودجه استانی برای انجام کارهای اساسی کفایت نمی‌کند و تنها می توانیم برای برطرف کردن و ترمیم نقطه ضعف‌ها و کاستی‌ها از آن استفاده نماییم.

محمدی تصریح کرد:در صورت ارائه طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ از سوی سازمان‌ها مانند بحث استفاده از انرژی آب یا باد، امکان دریافت و کددار نمودن آن در برنامه ششم توسعه وجود دارد تا بتوان برای آنها بودجه از سهم ملی در نظر گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان ایران را کشوری دانست که دارای منابع فراوانی مانند باد،دریا و کویر است که می‌توان از آنها در زمینه تولید انرژی استفاده کرد و گفت:امیدواریم به همت جوانان در آینده‌ای نه چندان دور این اهداف بیش از پیش محقق شود.

 

 

 

ایسنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil