جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : محسن پورسیدآقایی اظهار کرد: با توجه به اهمیت خط آهن برای تامین سیاست‌های دولت برای کریدور شمال به جنوب، پروژه‌های خط آهن در این مسیر با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: مسیر رشت ـ آستارا به عنوان یک اولویت در حال پیگیری است. هم‌چنین آستارا ـ آستارا به زودی راه اندازی می‌شود اما فعلا حمل و نقل ترکیبی را دنبال می‌کنیم؛ بدین صورت که با قطار بار را از بندرعباس به قزوین می‌آوریم، از آن‌جا با ماشین به آستارا (آذربایجان) می‌بریم و از آستارا با قطار به روسیه یا دریای سیاه می‌فرستیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان این‌که ماه گذشته اولین آزمایش را در کریدور ۱۸ روزه هند تا مسکو در این مسیر با موفقیت انجام دادیم گفت: پنج کانتینر را از هند تحویل گرفتیم و از همین طریق ترکیبی به روسیه تحویل دادیم. البته قرار بود ۱۸ روزه این کار انجام شود که در عمل چهار روز بیشتر طول کشید ولی به عنوان شروع کار رضایت‌بخش بود.

به گفته پورسیدآقایی، تا قبل از پایان آبان ماه از طریق همین مسیر قرار است یک قطار کانتینری از اروپا به تهران بیاید؛ بدین صورت که قطار به دریای سیاه می‌آید، بار از آن‌جا به آستارا آذربایجان منتقل و از آن‌جا تحویل ایران می‌شود. کریدور فعلا فعال است و زمانی که خط آهن رشت ـ آستارا ساخته شود حمل و نقل آسان‌تر و سریع‌تر خواهد شد.

وی درباره آخرین وضعیت قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان گفت: این پروژه در حال پیشرفت است. هم‌اکنون بحث اتصال به فرودگاه امام (ره) را نهایی کرده‌ایم که در فرودگاه امام (ره) ایستگاه داشته باشیم. هم‌چنین کریدور عبور از قم را نهایی کردیم که از چه منطقه‌ای وارد قم شود و چگونه به مردم قم سرویس بدهد که بخشی از مسیر در حال ساخت است.

 

 

ایسنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil