جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : زهرا بدن آرا، درحاشیه تجلیل از کتابداران و کتابخوانان نمونه ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع)در بندرانزلی گفت: افتتاح کتابخانه روستای کپورچال بندرانزلی، گشایش کتابخانه میرزا کوچک جنگلی در سلیمان داراب رشت و توسعه کتابخانه اهل بیت آستانه اشرفیه از برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان درراستای افزایش سرانه فضای کتابخوانی است.

وی با اشاره به افتتاح دومین کتابخانه سیار کلان شهر رشت درهفته کتاب و کتابخوانی افزود:این کتابخانه برای ارائه خدمات به 6 نقطه از شهرستان رشت که دسترسی آسان به کتابخانه های شهر نداشته و نقاط پرجمعیتی هستند افتتاح می شود.

بدن آرا یادآور شد:درحال حاضر سرانه فضای مطالعاتی استان گیلان یک متر و 21 سانتی مترمربع است که فضای مطلوبی برای گیلان نیست.

وی با اشاره به رشد 20 درصدی عضو گیری کتابخانه ها و همچنین رشد چهار درصدی امانت ها از سال 94 تا کنون گفت: این نهاد در بخش منابع نیز با رشد 16 درصدی روبرو بوده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان با اظهار امیدواری از اتمام پروژه کتابخانه کلان شهر رشت پس از 14 سال در راستای بهبود سرانه فضای کتابخوانی افزود: اداره کل کتابخوانه های عمومی گیلان در تلاش برای ثبت انجمن خیریه کتاب در راستای بهره مندی از این حامیان در راستای احداث، تجهیز و اهداء کتاب است .

بدن آرا خاطرنشان کرد: مهمترین برنامه اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، ترویج فرهنگ خواندن کتاب به همراه لذت بردن از آن با استفاده از راهکارهایی همچون تامین منابع کتاب خو انی براساس علایق و سلایق مخاطب و همچنین شاداب سازی فضای کتابخانه ها است.

گفتنی است، امروز با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان تفاهم نامه همکاری متقابل نهاد کتابخانه های گیلان و کتابخانه های منطقه چهارم دریایی نیز به امضاء طرفین رسید.

در این مراسم با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان از 30 تن از کتابخوانان و کتابداران نمونه منطقه چهارم دریایی و ناوگان شمال با اهداء هدایایی تقدیر شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil