جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : کیوان محمدی در دیدار با امام جمعه بندرانزلی،اظهار کرد:شهرستان انزلی دارای جایگاه ویژه در اقتصاد استان گیلان می‌باشد و انزلی در گذشته مدخل ورود قفقاز به آذربایجان بوده است لذا از نظر اقتصادی نیز این شهرستان محل ورود و خروج کالاهای تجاری است که نشان‌دهنده نقش پررنگ این منطقه اقتصادی است.

وی درخصوص مصلی در حال ساخت انزلی،افزود:مصلی انزلی در نقطه مکانی مناسبی قرار دارد و بسیار چشمگیر است و مانند نگینی است که با ساخت و تکمیل این پروژه می‌تواند به مرکز مهم دینی و فرهنگی در آینده تبدیل شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان درخصوص تخصیص اعتبار به مساجد، مصلی‌ها و حوزه‌های علمیه،تصریح کرد: دولت بودجه قابل توجه‌ای را برای این منظور اختصاص داده است. امسال به نسبت سال‌های گذشته تخصیص بودجه به مساجد و حوزه‌ها و مصلی‌ها  رشد چشمگیری داشته و این رشد بودجه می‌تواند روند پروژه‌های در حال ساخت را تسریع نماید.

این مقام مسئول عنوان کرد:روند تخصصیص بودجه عمرانی تا به اکنون در وضعیت مناسبی قرار ندارد و این موضوع به گذشته بر می‌گردد.  تحریم بین‌المللی در تعادل بودجه کشور تاثیر گذاشته است و امید این می‌رود در دوره پسابرجام و با آزادسازی پول‌های بلوکه شده از فروش نفت و افزایش صادرات نفتی این تعادل بین بودجه عمرانی و جاری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه برای تثبیت و تعادل بودجه عمرانی و جاری نیاز به زمان چندساله است،گفت:البته منطقی به نظر می‌رسد که دولت بتواند هرسال درصد بودجه عمرانی را نسبت به جاری افزایش دهد.

محمدی خاطرنشان کرد:اگر روند تخصیص بودجه جاری و عمرانی در سال‌های آینده 40 به 60 باشد،شاهد افزایش و تکمیل پروژه‌های عمرانی خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین،امام جمعه انزلی نیز در ادامه،درخصوص روند اجرای پروژه مصلی انزلی، گفت:مصلی انزلی حدود 20 سال است که در حال ساخت است که طولانی شدن این پروژه زیبنده شهرستان انزلی نیست.

وی ادامه داد: انزلی به جهت موقعیت اقتصادی ویژه و ورود توریست‌های داخلی و خارجی جایگاه مهمی پیدا کرده است. البته در حوزه فرهنگی و دینی با ساخت و تمکیل مصلی می‌تواند در بخش دینی و فرهنگی اثرگذارتر باشد.

امام جمعه انزلی درخصوص تخصیص بودجه به این مصلی، تصریح کرد: روند اجرای این پروژه در طول این سالیان به کندی پیش می‌رود و انتظار داریم مسئولین  بودجه استان، بودجه مستمری را برای این بخش پیش‌بینی کرده و سرفصلی برای آن تعریف کنند تا با تزریق منابع مالی شاهد تکمیل پروژه مصلی انزلی باشیم.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil