جمعه 10 فروردین 1403

 

 

 

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت در این مراسم با قدردانی از سرمایه گذار پروژه پارکینگ طبقاتی اذعان داشت: اجرای پروژه پارکینگ طبقاتی اگرچه در درازمدت سودی چند برابر خواهد داشت، اما در بدو ورود ساختار شکنانه خود کاری بسیار سخت و قابل ستایش است.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه رطوبت در گیلان باعث رکود نخواهد شد، گفت: استان گیلان سرزمین فرصت هاست.

دکتر ثابت قدم با اشاره به تهدید آلاینده های زیست محیطی و ریزگردها موجود در استان گفت: به غیر از بحث سرمایه پذیری مبتنی بر حمل و نقل عمومی و ایجاد شهر سلامت محور بر ضوابط و مقررات مدون  از آنجاییکه استراتژی شهری رشت مبتنی  بر ایجاد شهر سلامت محور و پیاده مدار است، لذا برای داشتن شهری گردش پذیر باید به جلب شاخص های جهانی با مشارکت عمومی شهروندان توجه داشت.

شهردار رشت با تاکید بر گذشت ۴۰ سال از انباشت زباله در منطقه سراوان خاطرنشان کرد: با انباشت زباله  در منطقه سراوان  با تهدید جدی در راستای سلامت شهروندان روبرو شده بودیم. لذا برای کنترل و هدایت شیرابه ها، جلوگیری از نفوذ حشرات موذی و دفن کاملا بهداشتی زباله با افتتاح سلول بهداشتی  فنی و بهداشتی، امید است که در برنامه زمانبندی ۳۰ ماهه موضوع پسماند در گیلان را به نقطه مطلوب برسانیم.

وی به اقدامات شهرداری کلانشهر رشت در بخش کاهش بارترافیکی اشاره و اظهار کرد: کارهای خوبی در این رابطه انجام گرفته، در زمان حاضر همکاری در راه اندازی ۱۳ پارکینگ و بازگشایی مسیر در سه محور کلیدی را در دستور کار داریم.

وی با تاکید بر استفاده حداقلی شهروندان از خودروهای شخصی در محدوده شهر تاکید کرد: باید فرهنگ استفاده از ظرفیت های محدودتر برای ایجاد پارکینگ های طبقاتی داشته باشیم.

دکتر ثابت قدم افتتاح اولین پارکینگ طبقاتی عمومی در کلانشهر رشت توسط یک سرمایه گذار را کاری نوآورانه دانست و تصریح کرد: سرمایه گذار حتما ریسک های مورد نظر را دیده و فکر و آینده نگری قابل توجهی داشته است.

شهردار رشت ضمن قدردانی از سرمایه گذار پروژه اولین پارکینگ طبقاتی عمومی در کلانشهر رشت بیان کرد: متاسفانه در برخی موارد هم سرمایه های خودمان را به لحاظ انسانی و مالی در طول زمان ندیده ایم و بزرگ نکرده ایم و گاهی وقت ها حتی فراری هم داده ایم.

با نگاه کاسب گرایانه نمی توان به پروژه های سرمایه گذاران نگاه کرد

 رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم افتتاح  پارکینگ طبقاتی را هفتاد و دومین پروژه عمرانی طی ۱۹ ماه اخیر دانست و گفت: پروژه پارکینگ طبقاتی به لحاظ زیرساختی از اهمیت بسیار زیادی در شهر رشت برخوردار است.

 دکتر رضا رسولی با اشاره به هزینه بر بودن احداث پارکینگ طبقاتی در رشت اذعان داشت: کسی که در این حوزه سرمایه گذاری می کند، از یک تفکر ارزشمند برخوردار است وبه تعهدات خود به عنوان یک شهروندواقف است.

وی در ادامه افزود: این پروژه به دلیل واقع شدن در درگاه ورودی مرکزی شهر از اهمیت زیادی برخوردار است و در آینده با اجرای طرح زوج و فرد نقش بسیار مهمی در کاهش بار ترافیکی شهر خواهد داشت.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با اظهار تاسف از عدم درک نادرست برخی از  شهروندان و مسئولین در بحث سرمایه گذاری تصریح کرد: با نگاه کاسب گرایانه نمی توان به پروژه های  سرمایه گذاران نگاه کرد.

دکتر رسولی با اشاره به تلاش مجموعه مدیریت شهری در راستای توسعه شهر خاطرنشان کرد: امروز کار اجرایی برای نجات رودخانه ها با بحث بهسازی سراوان و افتتاح سلول در روزهای اخیر  و احداث  تصفیه خانه در آینده نزدیک آغاز شده است.

احداث  پل طبیعت سبز، بزرگترین پل عابر پیاده خاورمیانه  در رشت

در بخش دیگری از این مراسم رییس شورای شهرستان رشت با قدردانی از صبوری همسایگان پارکینگ طبقاتی حاجی آباد رشت اظهار داشت: برای سرمایه گذاری بایستی دیدی باز داشته باشیم و نبایستی به بهانه های مختلف جلوی پیشرفت کار را بگیریم چرا که مردم استان گیلان و شهروندان شهر رشت همواره جز اولین ها بوده اند.

اسماعیل حاجی پور گیلان را مهد غیور مردانی چون میرزاکوچک خان، پروفسور سمیعی و پرفسور رضا دانست و گفت:  آنان که می گویند مدیران و فرزندان گیلان رطوبت زده اند.  بدانند که فرزندان گیلانی بسیار مقتدر و قدرتمند هستند و اجازه نمی دهند کسی به آنها توهین کند.

وی با تاکید بر خلاقیت دکتر ثابت قدم از احداث بزرگترین پل عابر پیاده خاورمیانه در رشت به عنوان پل طبیعت سبز خبر داد و  تصریح کرد: شهردار رشت که فرزند همین مرز و بوم است کاری برای این شهر کرد، که از ۵۰ سال قبل سعی بر اجرایی شدن آن کارها بود اما محقق نمی شد و امروز با اقتدار دکتر ثابت قدم موتور توسعه شهر رشت را آغاز به کار کرده و پیشرفت خوبی هم داشته است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil