جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : سید محمدعلی ثابت‌قدم با اشاره به دیدار خود با شهردار شهرلیریا پرتغال اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم برنامه‌های مشترکی با شهرداری لیریا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جمعیت گیلان 2 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارد، افزود: در رشت حدود 700 نفر به طور دائم و یک‌میلیون نفر به صورت موقت شبانه و روزانه جمعیت شهر رشت را تشکیل می‌دهد و نظام تقسیم سیاسی و جغرافیایی کشور در سه سطح ملی، دولت استانی و دولت محلی تعریف شده است.

شهردار رشت با بیان اینکه بیشترین تراکم جمعیتی کشور متعلق به گیلان و شهر رشت است، گفت: شهر رشت به دلیل داشتن منابع طبیعی و اقلیم خاص آب و هوایی در رویکردهای گردشگری و سلامت محور کم‌نظیری بوده و ما امروزه در راهبرد توسعه رشت سعی کرده‌ایم نقش مردم را در مدیریت شهری افزایش دهیم.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم و ایجاد ظرفیت‌های پایدار در رشت، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ تولید اشتغال داشته باشیم ضمن اینکه تبدیل فرهنگ به اشتغال یک برنامه زمان‌بر بوده و برنامه‌های ما در سه سطح اعتمادسازی محلی، برندسازی و سرمایه‌گذاری ناشی از ایجاد فضای روانی است که به آن ورود کرده‌ایم.

ثابت‌قدم گام نخست در توسعه را به‌عهده مدیریت شهری دانست و یادآور شد: باید به نوعی رضایت 700 هزار نفر را جلب کنیم و اگر بتوانیم به‌خوبی اعتماد سازی داشته باشیم و به لحاظ تفکر و ساختاری به ثبات می‌رسیم واین ثبات به تثبیت تفکرات ملی و بین‌المللی منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهر رشت درگیر معضل بیکاری است، خاطرنشان کرد: ما نیز مانند بسیاری از کشورها از جمله پرتغال درگیر معضل بیکاری هستیم و برای برطرف کردن این مشکل تلاش می‌کنیم.

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil