جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : مهندس ناصر آل‌محمدی در نشست هماهنگی کمیته حمل و نقل ستاد اربعین گیلان، سفرهای دربستی در ایام اربعین حسینی را ممنوع اعلام کرد و گفت:جهت فراهم نمودن حضور شایسته زائرین گیلانی مرقد امام حسین(ع) سفرهای دربستی در ایام اربعین برای مقاصدی غیر از شهرهای مرزی در استان ایلام ممنوع می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه ناوگان مسافربری حمل و نقل عمومی برون‌شهری آماده انتقال زائرین اربعین است، افزود:ستاد جابجایی زائرین در اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان جهت فراهم کردن حضور شایسته زائرین گیلانی کربلای معلی در مراسم گرامیداشت اربعین حسینی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد:هماهنگی لازم جهت اعزام زائرین از سراسر استان، طی جلسات متعددی با کانون مسافر و مدیران شرکت‌های بخش حمل و نقل مسافر استان و نیز جلسه کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی صورت پذیرفت.

آل‌محمدی از کلیه دست اندرکاران امر خواست به منظور نظم‌بخشی در امر جابجایی زائرین اربعین حسینی هرگونه انعقاد قرارداد در زمینه جابجایی زائرین با هماهنگی این اداره‌کل و انجمن‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافر استان صورت بگیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای گیلان با اشاره به پیش‌فروش و خریداری شدن بالغ بر 6 هزار بلیط توسط زوار اربعین، گفت: با توجه به ممنوعیت سفرهای دربستی برای مقاصدی غیر از شهرهای مرزی در استان ایلام جهت برنامه‌ریزی مناسب برای اعزام زائرین لذا از شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان خواستاریم این موارد را مد نظر قرار داده تا خللی در امر خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی که در اولویت می‌باشند،به وجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه در ایام اربعین بخش اعظم توان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان همگام با سایر استان‌ها معطوف اعزام و جابجایی زوار می‌گردد از عموم مردم خواست در این ایام حتی‌الامکان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته بیش از 26 هزار و 992 زائر حسینی توسط 678 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی(اتوبوس و مینی‌بوس) جابجا شدند،خاطرنشان کرد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان به منظور پشتیبانی و انتقال تجهیزات تدارکاتی زائرین اربعین و نذورات به خاک کشور عراق با هماهنگی ستاد اربعین استان نسبت به اعزام 9 دستگاه تریلی اقدام کرده است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil