جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : سید محمد احمدی در جلسه شورای کشاورزی شهرستان لاهیجان، با اشاره به وجود برخی مشکلات در مسیر کشاورزی منطقه، اظهار کرد: همه مدیران نسبت به بهبود وضعیت کشاورزی در شهرستان و روستاهای تابعه مسئولیت دارند لذا باید برای کارها برنامه‌ریزی مدون داشته باشید تا بتوانید در مسیر اهداف پیش رو گام بردارید.

فرماندار لاهیجان با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی در این شهرستان، افزود: شهرستان لاهیجان دارای 23 هزار و 816 هکتار شالیزار می‌باشد و با تولید 100 هزار تن، 10 درصد برنج استان را تامین می‌کند.

وی اضافه کرد:‌ این شهرستان شامل ۲۷ استخر لایروبی شده، 16.5 کیلومتر انهار بتنی، 69 آببندان، 33 واحد ایستگاه پمپاژ(24 واحد برقی و 9 واحد دیزلی)، 7 هزار و 859 هکتار تسطیح اراضی، برداشت 24 درصد الی 50 درصد به صورت مکانیزه، 5 هزار هکتار باغات چای و یک هزار و 200 بهره‌بردار در صنعت نوغان است.

این مقام مسئول به اثرات اقتصادی زیان‌بار ناشی از مصرف بی رویه سموم کشاورزی و نبود اطلاع‌رسانی کافی در این زمینه اشاره کرد.

احمدی همچنین به تبیین آثار مخرب استفاده از محصولات مضر تولید شده که منجر به نتایج سوء سلامتی محیطی و اقتصادی می‌گردد، پرداخت و درخصوص راهکاری که استفاده از سموم را در حد استاندارد و نیاز شهرستان، معطوف ساخته و مصرف بی رویه را متوقف کند، خواستار تشریح موضوع شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات شورای کشاورزی به دستور استاندار گیلان است که باید در جهت اثربخشی انجام شود لذا تعریف ساختار برای این شورا قطعا می‌تواند مثمرثمر باشد. هم کشاورزان و هم مسئولان مربوطه در این حوزه باید تمام مشکلات را با انگیزه و پشتکار پیگیری کنند تا به نتیجه برسیم.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil