پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : علی منتظری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ظهر امروز در جلسه مقدماتی و توجیهی نخستین دوره آموزش عالی مدیریت کسب و کار در گرایش مدیریت دیپلماسی بازرگانی با تأکید بر ارتقای سطح دانش و مهارت‌های دیپلماتیک در حوزه بازرگانی و افزایش اطلاعات در زمینه مذاکرات بازرگانی اظهار کرد: آشنایی با نحوه بازرگانی با کشورهای هدف و مطالعات گسترده در زمینه قوانین حقوقی بازرگانی بین‌المللی یکی از مهم‌ترین نیازها در عرصه بازرگانی خارجی است.

وی، انجام فعالیت‌های زیربنایی در حوزه بازرگانی را ضرورت دانست و افزود: با فعال‌تر کردن رایزنان بازرگانی باید تعامل بیشتری در کشورهای هدف برای توسعه بازرگانی ایجاد کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تلاش این سازمان در افزایش سهم دانش علمی و عملی در بخش بازرگانی خبر داد و بیان کرد: اکنون تعامل خوبی در زمینه استفاده از ظرفیت‌های حوزه تولید و بازرگانی و همچنین ارتقای سطح کیفی و ایجاد تنوع در آموزش‌های مورد نیاز در این بخش به وجود آمده است.

منتظری با بیان اینکه گیلان یکی از مهم‌ترین دروازه‌های صادرات و بازرگانی خارجی در کشور است، تصریح کرد: حضور مدیران بخش تولید و بازرگانی و همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی در دوره‌های آموزشی نقش موثری در توسعه اقتصادی استان دارد.

 گسترش بازرگانی خارجی گیلان با توجه به اقتصاد مقاومتی

رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان نیز در جلسه مذکور به آغاز نخستین دوره آموزشی مدیریت عالی کسب و کار با گرایش دیپلماسی بازرگانی گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در گیلان و نزدیکی به کشورهای سی.آی.اس، تاریخچه بازرگانی خارجی و موقعیت جغرافیایی استان، دوره آموزشی مدیریت دیپلماسی بازرگانی در گیلان برگزار شده است.

روهام قلیچی خاطرنشان کرد: بهبود و ارتقای نگرش مدیران دولتی و غیر دولتی در راستای اقتصاد مقاومتی نخستین و مهم‌ترین موضوع در گسترش بازرگانی خارجی و صادرات محسوب می‌شود و این امر از طریق آموزش امکان‌پذیر است.

وی متذکر شد: استفاده از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صادرات و بازرگانی خارجی، آشنایی با قوانین و مقررات، راهکارهای افزایش میزان صادرات و موفقیت بیشتر در عرصه بازرگانی با کشورهای هدف از مهم‌ترین اهداف برگزاری دوره آموزشی مذکور است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil