جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : چنگیز شکوری، بخشدار مرکزی تالش اظهار کرد: حداقل سن لازم برای بهره مندی از طرح بیمه اجتماعی روستائیان 18 سال است و بیمه شدگان با 30 سال سابقه و حداقل 50 سال سن، بازنشسته خواهند شد.

وی افزود: 30 درصد هزینه بیمه از یک میلیون و 800 هزار تا چهار میلیون و 200 هزار ریال در سال از بیمه شده دریافت و بقیه توسط دولت پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: اجرای این طرح توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، گامی اساسی در حمایت از تولید است و دریافت حقوق بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی و فوت، تامین امنیت روانی، رفع نگرانی از آینده، فقرزدایی، جلوگیری از مهاجرت و حفظ کرامت تولید کنندگان از مزایای اجرای طرح بیمه اجتماعی است.

شکوری ادامه داد: استاندار گیلان بر اجرای این طرح تاکید دارد و بزودی شاهد تحقق کامل آن در بخش مرکزی تالش خواهیم بود و انتظار می رود دهیاران و روستائیان این بخش در اجرای طرح بیمه اجتماعی، تعاونی دهیاران بخش مرکزی تالش را یاری کنند.

بخش مرکزی تالش با 800 کیلومتر مربع وسعت و 90 هزار نفر جمعیت بیش از 120 روستا دارد و 40 هزار نفر از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

شهرستان تالش در 125 کیلومتری رشت و در غرب استان گیلان قرار دارد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil