سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : محمدصادق علی پور درحاشیه بازدید از روند سرشماری عمومی نفوس و مسکن دربندرانزلی با اعلام این خبر درجمع خبرنگاران اظهار کرد: علاوه برگیلان، استانهای خراسان جنوبی، فارس و لرستان نیز عملکرد بهتری نسبت به سایر استانها داشته اند.

وی با اشاره به رشد چشمگیر مشارکت مردم درشیراز نسبت به سایر کلان شهرهای دیگر کشور گفت:استانهای تهران ، یزد ، قم و چهارمحال بختیاری از رشد کمتری نسبت به متوسط کشور درجمع آوری آمار و اطلاعات برخوردارند.

به گفته معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران ، مردم باید علاوه بر مشارکت بیش از پیش در هفته های پایانی سرشماری عمومی نفوس و مسکن نسبت به انتقال صحیح اطلاعات به ماموران سرشماری درراستای جمع آوری اطلاعات و آمار درست حساسیت به خرج دهند.

علی پور با تاکید بر اطلاع رسانی خانوارهای غایب در سرشماری از طریق شماره تلفن های اطلاع رسانی ستاد سرشماری شهرستانها افزود:درصورت عدم حضور خانوارها درمراجعه حضوری ماموران سرشماری، باید اطلاعات خانوارها از طریق شماره تلفن اعلام شده دراختیار ستادسرشماری شهرستان قرار داده شود چرا افزایش تعداد خانوارهای غایب در سرشماری ، زیبنده استان و شهرستان نیست.

وی با تاکید براینکه نباید جمع آوری اطلاعات و آمار به روزهای آخر موکول شود تصریح کرد:با توجه به شرایط جوی استانهای شمالی و غرب کشور درصورت به وجود آمدن موانع طبیعی مانند برف و بارندگی درجمع آوری نهایی آمار و اطلاعات براساس مدت زمان پیش بینی شده امکان تاخیر در اتمام سرشماری دور از ذهن نیست .

علی پور با اشاره به کاهش 50 درصدی ماموران سرشماری نسبت به دوره های گذشته تصریح کرد: الکترونیکی شدن آمارگیری و حذف روند کاغذی آن، علاوه بر سرعت بخشیدن به سرشماری هزینه های آن را نیز تا 50 درصد کاهش داده است.

وی یادآور شد: در دوره های قبل تعداد 56 هزار نفر مامورسرشماری به طور مستقیم درگیر امرخطیر سرشماری بودند که این رقم درسرشماری امسال به 25 هزار نفر تقلیل یافته است .

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهرماه به صورت اینترنتی درمرحله اول آغاز و تا سی ام مهرماه ادامه داشت ،سرشماری حضوری نیز از 28 مهرماه آغاز شده و تا 28 آبان ماه جاری ادامه دارد.

خانوارهایی که اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir وارد کرده باشند در زمان مراجعه ماموران سرشماری در مرحله دوم ، فقط کد دریافتی درزمان ثبت نام اینترنتی را به مامور سرشماری تحویل می دهند.

25 هزار نفر مامور سرشماری در کل کشور به امر تهیه و جمع آوری آمار مشغول هستند که سهم استان گیلان از این تعداد 900 نفر است.

 

 

ایرنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil