جمعه 7 اردیبهشت 1403


 

 

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در گفتگویی با اشاره به تاکید برنامه پنجم توسعه در راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری در ۲۵ درصد مساجد روستایی کشور گفت: تاسیس کانون های فرهنگی و هنری در روستاها موجب رونق فعالیت های فرهنگی و مقابله با هجمه فرهنگی دشمن است.

وی با بیان اینکه کانون های مساجد مهمترین پایگاه فرهنگی در جنگ نرم هستند افزود: مسائل فرهنگی در روستاها مورد غفلت قرار گرفته و تاسیس کانون های فرهنگی هنری در مساجد پایگاهی برای بصیرت افزایی در روستاها است.

حجت الاسلام پورابراهیم تصریح کرد: با توجه به اهمیت رسالت کانون های مساجد در مناطق روستایی این کانون ها نیازمند تقویت و توجه بیشتر هستند.

وی بااشاره به وجود سه هزار مسجد در استان گیلان اظهار کرد: هم اکنون ۸۴۷ کانون فرهنگی وهنری در مساجد سراسر استان تشکیل شده و فعالیت می کند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به تحقق سهمیه کانون های روستایی در گیلان اشاره کرد و گفت: باید ۶۰ درصد کانون های فرهنگی و هنری در مساجد روستایی تشکیل شوند که این امر در گیلان بیشتر از سهمیه اعلام شده است.

وی ادامه داد: ۶۹ درصد کانون های فرهنگی و هنری معادل ۵۸۶ کانون در مساجد روستایی استان تشکیل شده است.

حجت الاسلام پورابراهیم خاطرنشان کرد: ۲۶۱ کانون فرهنگی و هنری (معادل ۳۱ درصد) نیز در مساجد شهری سراسر استان فعال هستند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil