جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : دکتر سید محمدعلی ثابت قدم در مراسم افتتاح چهارمین پل مکانیزه مخصوص عابرین پیاده با اشاره به افتتاح ۷۰ پروژه شهری طی ۱۹ ماه اخیر اظهار کرد:امروز شهرداری رشت با کمک و حمایت اعضای شورای اسلامی علاوه ارائه خدمات زیربنایی با پرداختن به موضوعاتی چون انجام خدمات فرهنگی،احداث پارک و ارتقا سرانه فضای سبز حمل و نقل و ایجاد معابر سعی در خدمات رسانی بهینه به شهروندان دارد.

وی با اشاره به نگاه جامعه جهانی مبتنی بر انسان محوری در مدیریت شهری است،خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه انسان رکن اصلی توسعه است در این مسیر باید به تمامی انسانها از اقشار و سنین مختلف چه آنانی که دارای مشکلات جسمی و حرکتی است و.... توجه داشت و برای آنان شهری بدون مانع و آسیب در فضاهای عمومی شهری ایجاد کنیم.

شهردار رشت افزود:اگر طالب سلامت محور هستیم باید به تمامی مقوله ها همچون کاهش آلاینده های زیست محیطی درون شهری و برون شهری و ارتقا فرهنگ جمع آوری زباله به روش تفکیک از مبدا و... توجه داشته باشیم.

دکتر ثابت قدم آماده شدن بستر انسان محور را زمینه ساز داشتن شهری با توسعه پایدار دانست و گفت:امروز در حوزه سرمایه گذاری در زمینه تعویض ناوگان حمل و نقل خصوصی تاکسی با تکیه برتوان منطقه آزاد انزلی درصدد تقویت ناوگان درون شهری برآمده ایم.

وی‌افزود:با تقویت ناوگان درون شهری علاوه بر توسعه و ارتقا درآمد تاکسی داران گامی بلند در ایجاد رشت به عنوان شهری گردش پذیر برای شهروندان و دیگر هموطنان برداشته خواهد شد.

شهردار رشت از راه اندازی مرکز کنترل ترافیک توسط شهرداری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: گام های اولیه در حوزه زیرساخت فیبر نوری و ایجاد سیستم پایش های تصویری و ترافیکی مبتنی بر نگاه انسان محور نیز در مجموعه مدیریت شهری برداشته شده است .

 شهردار رشت کسب تندیس خشت طلایی در سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران، شهر رشت در محور معماری، شهرسازی و حفظ میراث فرهنگی را نتیجه مشارکت شهروندان و همراهی و همکاری اعضای شورا و همکاران شهرداری برشمرد و اظهار کرد:با ارتقاء این مشارکت در آینده نزدیک شاهد اتفاقات بهتری در این شهر خواهیم بود.

فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت نیز با حضور در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین فهمیده و شهدای بسیج دانش آموزی اظهار کرد:کسب تندیس خشت طلایی در حوزه مدیریت شهری با ایجاد پیاده راه فرهنگی با رویکرد هویت های ملی را مرهون زحمات دکتر ثابت قدم و دیگر همکارانشان در حوزه مدیریت شهری هستیم.

وی با اشاره به راه اندازی چهارمین پل مکانیزه عابر پیاده در سطح شهر خاطرنشان کرد:این پل با کاهش حوادث ایمنی شهروندان را در تردد عرض خیابان به همراه خواهد داشت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اقدامات شایسته شهرداری در حوزه عمران شهری یادآور شد:امید است در آینده نزدیک شاهد افتتاح پل مکانیزه عابر پیاده در نقاط کم برخوردار شهری باشیم.

فاطمه شیرزاد از تقدیر مودیان خوش حساب در مراسمات آتی مجموعه مدیریت شهری و شورا خبر داد و گفت: شهرداری در ازای عوارضی که از مردم دریافت میکند خدمات رسانی انجام میدهد لذا امید است شهروندان نیز همکاریهای بیشتری را با مناطق داشته باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر با تاکید بر نیاز مبرم شهر رشت به سرمایه گذار تصریح کرد:ما انتظار داریم که سرمایه گذاران در حوزه ترافیکی نیز ورود کنند لذا امید است با ایجاد و استقرار دفتر سرمایه گذاری در رشت شاهد تقویت ناوگان عمومی شهر باشیم.

تبدیل شهر رشت به یک شهر نمونه و بسیار زیبا در سطح کشور در آینده نزدیک

سمیه رستگار مدیر منطقه ۳ شهرداری با اشاره به اینکه پل عابر پیاده هلال احمر به صورت مشترک در محدوده منطقه یک و سه به بهره برداری خواهد رسید گفت: در شرایط کنونی هر دو هفته یک بار شاهد افتتاح یک پروژه در شهر هستیم و این مهم میسر نیست مگر با همراهی و همکاری مدیریت دکتر ثابت قدم , اعضای شورای شهر معاونین و مدیران شهری که تمام هم و غم و تلاش خود را در ارائه خدمات بهینه تر شهری جمع کرده اند.

مدیر منطقه سه شهرداری یادآور شد: در آینده ای نه چندان دور شهر رشت به شهری متفاوت،بسیار زیبا و مثال زدنی در کشور تبدیل خواهد شد.

گفتنی است، چهارمین پل مکانیزه مخصوص عابرین پیاده با مسئولین استانی و جمعی از مدیران شهری و شهروندان رشت در محل جنب هلال احمر رشت افتتاح شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil