جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : امیر مرادی، مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان در جلسه شورای پدافند غیرعامل که در فرمانداری فومن برگزار شد، با بیان اینکه سابقه مردم گیلان در گذشته بیانگر آشنایی و عجین بودن آنها با موضوع پدافند است، اظهار کرد: اولویت کاری همه دستگاه‌های استان پدافند غیرعامل است.

وی با بیان اینکه پدافند به معنای پیش‌بینی راهکارها و پیشگیری از آسیب‌ها در مواقع بحران است، افزود: خوشبختانه در این زمینه اقدامات مطلوب و قابل رضایتی در دستگاه‌های استان صورت گرفته است و پیش‌بینی راهکارها و برخورد با بحران در آنها نهادینه شده است.

مرادی عملیات پاکسازی و جمع‌آوری سنبل آبی در شهرستان رشت و شفت را نمونه‌ای از آمادگی و همکاری دستگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: گیلان از نظر علمی در راستای مبارزه با گیاه مهاجم سنبل آبی غنی است.

وی به ساخت ربات جمع‌آوری، خشک و  بسته‌بندی علف‌های هرز در گیلان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح پیشنهادی پروژه ساخت ربات توسط دانشگاه گیلان، سازمان مدیریت، محیط‌زیست و...در حال اجرا است. گیاه مهاجم سنبل آبی جزء ده علف هرز خطرناک دنیا است که باید به نحو مطلوب مدیریت شود.

مرادی بر ضرورت نهادینه کردن موضوع پدافند غیرعامل تاکید کرد و افزود: استفاده از سم انتخابی(علف‌کش) یکی دیگر از راهکارها برای مدیریت بهتر این گیاه خطرناک است. این سم در بسیاری از مناطقی چون چکوور صومعه‌سرا که امکان انتقال تجهیزات جهت نابودی این گیاه وجود ندارد کاربردی خواهد بود.

وی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل همواره با همکاری و تعامل دستگاه‌ها و سازمان‌ها آمادگی هر گونه برخورد و مقابله با تهدیدات را دارا است، تصریح کرد: پدافند غیرعامل با هدف مدیریت سریع بحران و پیش‌بینی تدابیر لازم ایجاد شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان در پایان با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی دارای یک وظیفه هستند تا کمترین آسیب در زمان بحران به مردم وارد شود، اظهار کرد: این مهم با آینده‌نگری و آینده محوری محقق می‌شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil