جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : محمدعلی ثابت قدم در مراسم افتتاحیه پیاده راه بلوار فاتحان نوبل الزهرا(جاده تهران) اظهار داشت: برای توسعه شهر باید دنبال موضوعاتی برویم که علاوه بر برندسازی منجر به سرمایه گذاری نیز شود.

شهردار رشت با بیان اینکه وقتی صحبت از گردشگر می‌کنیم نباید از دسترسی‌ها غافل باشیم بیان کرد: دسترسی‌ها شامل ارکان هوایی، زمینی، دریایی و ریلی هستند.

وی با اشاره به اینکه باید از گردشگری در راستای برندسازی استفاده کنیم تصریح کرد: راه‌های منتهی به شهر تفکر گردشگر را نسبت به شهر ایجاد می‌کند و باید تفکر مثبت در گردشگران ایجاد کنیم.

ثابت قدم بااعلام اینکه باید محیط شهری را به لحاظ گردشگری آماده کنیم خاطرنشان کرد: ورودی های شهر پیشانی شهر هستند و نباید نازیبایی در ورودی شهر به وجود بیاید.

شهردار رشت با بیان اینکه مرکز شهر، میدان شهرداری سابق نیست عنوان کرد: مرکز شهر بعد از این میدان گیل خواهد بود که شهرداری در آنجا مستقر می‌شود.

شهردار منطقه 5 رشت نیز در این مراسم اظهار داشت: این پروژه را با مشارکت معاونت حمل نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت اجرا کردیم.

حامد عبداللهی هزینه آب رسانی و لوله گذاری این پروژه را بیش از 120 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: برای فضای سبز مسیر 70 میلیون تومان و رنگ آمیزی جداول 300 میلیون تومان توسط شهرداری منطقه 5 هزینه شده است.

شهردار منطقه 5 رشت با بیان اینکه هزینه اصلی این پروژه را معاونت حمل نقل وامور زیربنایی شهرداری رشت انجام داده است بیان کرد: هزینه اجرایی کل این پروژه بیش از 3 میلیارد تومان بوده است.

معاون حمل نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت نیز در این مراسم اظهار داشت: پروژه پیاده راه جاده تهران یکی از پروژه‌هایی است که در ورودی شهر رشت طراحی شده است.

فرامرز جمشیدپور افزود: برای اینکه مسافرانی که وارد شهر می‌شوند سیمای زیبایی از شهر را ببیند افتتاح این پیاده راه با دستور شهردار در اولویت پروژه‌های شهرداری قرار گرفت.

معاون حمل نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت با بیان اینکه قرارداد این پروژه از نیمه دوم سال 93 منعقد شد تصریح کرد: سال گذشته فاز اجرایی این پروژه شروع شد و امروز فاز اول و دوم این پیاده راه به بهره برداری رسید.

جمشیدپور با بیان اینکه پروژه پیاده راه  جاده تهران 3 فاز دارد عنوان کرد: فاز اول و دوم این پیاده راه 4 کیلومتر طول دارد و فاز سوم این پروژه 7 کیلومتر است و 11 کیلومتر نیز مسیر برگشت این پیاده راه است.

وی هزینه داده شده به پیمانکار برای اجرای فاز اول این پروژه را 3 میلیارد تومان و دویست میلیون اعلام کرد و گفت: هزینه اجرایی پروژه برای فاز دوم 3 میلیارد و 800 میلیون تومان است و در مجموع، فاز اول و دوم این پروژه 8 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت نیز در این مراسم اظهار داشت: شهرداران رشت تلاش‌های شبانه روزی برای توسعه شهر انجام می‌دهند و امیدوارم همه با هم در کنار هم مسیر توسعه را طی کنیم.

رضا رسولی با بیان اینکه اهمیت اجرایی مسیر برگشت پیاده راه جاده تهران زیاد است افزود: از فرماندار و استاندار می‌خواهم با توجه به اینکه بیشتر مجموعه‌هایی که در سمت رفت جاده تهران به سمت رشت مستقر هستند دولتی هستند آنها را متقاعد به عقب نشینی کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: در کنار تجارت باید به منافع عمومی نیز فکر کنیم و این تعهدی است که به جامعه خود داریم.

رسولی با بیان اینکه یکی از اتفاقات خوب این پیاده راه، توسعه معبر دوچرخه سواری است، گفت: معابر دوچرخه سواری علاوه بر کارکرد در سلامت عمومی کارکرد ترافیکی نیز دارند.

وی با بیان اینکه افراد کم برخوردار در ناحیه افتتاح پروژه پیاده راه بلوار "نبل الزهرا ساکن" هستند عنوان کرد: خوشحالیم افراد کم برخوردار از منافع اجرای این پروژه برخوردار می‌شوند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: هنر ما باید این باشد که محلات کم برخوردار را به بخش زاینده شهر اضافه کنیم و از این اضافه شدن درآمد کسب کنیم.

 

 

تسنیم

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil