پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : مهندس ناصر آل‌محمدی در اولین نشست مشترک مسئولین ادارات راهداری با روسا و کارشناسان حوزه حمل و نقل گیلان،ضمن ارائه گزارشی از وضعیت حمل و نقل استان و نیز معرفی وظایف این حوزه،گفت: در استان گیلان 167 شرکت حمل و نقل در حوزه کالا و  111 شرکت در بخش حمل و نقل مسافر و 3 شرکت در بخش حمل و نقل بین‌المللی کالا و مسافر در استان فعال می‌باشند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 12 هزار راننده و 8 هزار ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری در استان، افزود:سالانه حدود 6 میلیون مسافر و 8 میلیون تن کالا  توسط بخش حمل و نقل عمومی برون‌شهری استان جابجا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در ادامه اجرای طرح‌های ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها،آموزش موتورسواران،ایمن‌سازی ادوات کشاورزی و ارتقای ایمنی سرنشینان را از برنامه‌های خاص این اداره‌کل در حوزه ایمنی و ترافیک برشمرد و خواستار ورود و اهتمام ویژه مسئولین راهداری و حمل و نقل شهرستان‌ها در این حوزه‌ها شد و تصریح کرد: امیدواریم ضمن بالا بردن فرهنگ ایمنی تردد شاهد کاهش حوادث رانندگی در استان باشیم.

آل‌محمدی سپس با اشاره به ماموریت جدید کاری حمل و نقل در حوزه راهداری،عنوان کرد: این اداره‌کل پیش از این نقش نظارتی و حاکمیتی را در حوزه حمل و نقل ایفا می کرد که با اضافه شدن حوزه راهداری به حمل و نقل و شکل‌گیری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ایفای نقش اجرایی، عملیاتی و سخت‌افزاری نیز به حیطه وظایف این مجموعه افزوده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولین ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های استان خواست ضمن اطلاع از فعالیت های تخصصی اداره‌کل در حوزه حمل و نقل اهتمام ویژه‌ای به بحث ارتقای ایمنی راه‌های استان داشته باشند.

این مقام مسئول همچنین به فرسودگی گسترده ماشین‌آلات راهداری استان و کمبود بودجه و تجهیزات کافی در این حوزه اشاره کرد و گفت: علی‌رغم تمامی کمبودهای پیش رو باید تلاش خود را بر این مهم استوار کنیم که خللی در امر ارائه خدمت به مردم در حوزه راهداری وارد نشود لذا در این راستا باید با جدیت پیگیر تخصیص اعتبارات ملی و استانی در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل و راهداری و تامین هزینه‌های جاری و پرسنلی به صورت توامان باشیم.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil