شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : سرهنگ مسعود داریوندی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان گیلان در رشت افزود: ما تا پنج سال قبل با پدیده ای به نام داعش روبرو نبودیم اما امروزه روبرو هستیم از این رو، برنامه ها را بایستی متناسب با شرایط کنونی بچینیم.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل قدرت دفاعی ، دفاع غیرعامل است ، گفت: دفاع عامل و غیرعامل بایستی توامان در کشور باشد.

داریوندی تصریح کرد: علاوه بر تهدیدات نظامی دشمنان ، تهدیدات دیگری همچون زیستی، سایبری و زیرساخت ها نیز از جانب آنها ما را تهدید می کند.

وی پدافند عامل و غیرعامل را مکمل هم دانست و اظهارکرد: نیروهای مسلح باید از امنیت ، سلامت، آسایش و اقتصاد خانواده و جامعه خود مطمئن باشند تا بتوانند در عرصه های نظامی موفق عمل کنند.

داریوندی اضافه کرد: اگر محیط پویا، متغیر باشد و با تهدید مواجه باشیم باید عامل تهدید را در نظر داشته باشیم و در این شرایط مدیریت راهبردی را توصیه می کنیم تا با تغییرات سریعی که ایجاد می شود، منطبق کنیم.

وی با تاکید براینکه بایستی کاملا هوشیار بوده و تهدیدات مختلف را رصد کنیم، تصریح کرد: یکی از تهدیدات نوین شناسایی شده تهدیدات زیستی و سایبری است.

وی تصریح: براساس رویکرد سیستمی و برنامه محوری پدافند غیرعامل، سازوکارهای لازم را برای مقابله با دشمن ایجاد کرده ایم.

داریوندی بیان کرد: براساس مطالعات انجام شده ، در انتقال سنبل آبی و مگس میوه زیتون در گیلان عوامل انسانی نقش داشته که با هوشیاری مدیران و دستگاه های مربوطه و تلاش آن ها در استان گیلان، به خوبی مهار شده است.

وی گفت : برای مقابله با تهدیدات در بحث پدافند غیرعامل باید اجزای سیستم در کنار هم قرار بگیرند و با هم، هم افزایی داشته باشند.

وی تصریح کرد: باید اجزای مختلفی درکنار هم جمع شوند و طرح و برنامه ها را تهیه و با همکاری یکدیگر به اجرا بگذارند.

امسال در همایش روز ملی پدافند غیر عامل از محمدعلی نجفی استاندار گیلان به عنوان مدیر نمونه کشور قدردانی شد.

 

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil