جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : امیر مرادی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان افزود: با دستور بموقع استاندار و همکاری فرمانداران و پشتیبانی 42 دستگاه اجرایی و مساعدت سازمان های مردم نهاد و زندانیان از رشد و تکثیر گیاه سنبل آبی در استان جلوگیری شد.

وی پایش مستمر برای جلوگیری از رشد سنبل آبی را در استان از برنامه های پدافند غیرعامل عنوان کرد.

وی همچنین به آفت مگس زیتون اشاره و بیان کرد: امسال ، سال شیوع این آفت بود که با همکاری قرارگاه زیستی مدیریت این آفت انجام شد و با اقدامات بموقع توانستیم سطح خسارت را به زیر پنج درصد برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز گفت: پیش بینی می شد بدلیل آفت مگس زیتون، 35 درصد مجموع زیتون افت داشته باشیم اما به طور میانگین پنج درصد از باغ های زیتون خسارت دید.

علیرضا شعبان نژاد افزود: حدود شش هزارو 300 هکتار باغ زیتون در بالا دست و حدود دو هزار هکتار در پایین دست داریم و پیش بینی می شد که خسارت بالا باشد اما با تلاش های انجام شده خسارت به حداقل رسید و در میانگین پنج درصد بود.

سید عیسی مهدوی فرماندار رشت نیز با اشاره به جمع آوری سنبل آبی از تالاب عینک رشت گفت: در این اقدام هم مشارکت مردمی و هم هدایت حاکمیتی بود که این مهم نشاندهنده اینست که هر کجا همه در کنار هم قرار بگیرند، کارهای بزرگی می توان انجام داد.

ثابت قدم شهردار رشت نیز افزایش ایستگاه های آتش نشانی ، هدایت آب های سطحی ، مباحث زیرساختی را از اقدامات انجام شده در راستای پدافند غیرعامل در شهر رشت عنوان کرد.

سنبل آبی، طبق گزارش اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) یکی از 10 علف هرز مهاجم دنیا و طبق گزارش برنامه محیط زیست ملل متحد، مهمترین گیاه مهاجم آبزی دنیا است.

آفت مگس زیتون نیز مهمترین آفت باغات ریتون دنیا است .

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil