پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : وحید طیفوری در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر آمار و اطلاعات را یکی از ضرورت‌های جامعه دانست.

وی با بیان اینکه آمار صحیح موجب توانمندی جامعه می‌شود، افزود: داشتن آمار صحیح رونق بخش‌های مختلف از جمله در کسب و کار را به دنبال دارد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به اینکه امروزه داشتن اطلاعات دقیق یکی از ضرورت‌ها است، تصریح کرد: برای جامعه داشتن سواد آماری مانند خواندن و نوشتن الزامی است.

این مسؤول یادآور شد: با توجه به اینکه در عصر اطلاعات بسر می‌بریم نیاز است سواد آماری خود را بالا ببریم.

طیفوری با اشاره به اینکه باید برای ارتقای فرهنگ سواد آماری گام برداریم، متذکر شد: هر اندازه در این زمینه موفق باشیم شاهد توسعه کشور خواهیم بود.

وی، انجام سرشماری نفوس و مسکن را یک بار در هر پنج تا 10 سال عنوان و تشریح کرد: نخستین سرشماری در ایران در سال  1335 انجام شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: تا سال 85 هر 10 سال یک بار و پس از سال 86 اجرای سرشماری‌ها هر پنج سال یک بار انجام می‌شود.

به گفته وی، مرحله نخست سرشماری به صورت پنج ساله در سال 90 بود و اکنون در سال 95 مرحله دوم سرشماری پنج ساله در حال انجام است.

طیفوری انجام کار سرشماری را دقیق و پرهزینه خواند و گفت: برای نخستین بار سرشماری را با تبلت انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه کشور ما در حال گذار از سرشماری سنتی به طرف سرشماری پیشرفته است، یادآور شد: صرفه‌جویی در وقت، کاهش هزینه و... از مزایای سرشماری تبلتی است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان سرشماری سال 95 را سرشماری سبز خواند و خاطرنشان کرد: همواره در سرشماری‌ها حجم انبوهی از کاغذ مصرف می‌شد اما این بار به دلیل استفاده از تبلت و اینترنت در سرشماری کاغذ مصرف نشد.

وی گیلان را در امر سرشماری جزو استان‌های پیشرو خواند و اظهار کرد: طبق آخرین اطلاعات 49درصد از مردم گیلان در  سرشماری نفوس و مسکن مشارکت کرده‌اند.

طیفوری یادآور شد: گیلان در بحث سرشماری نسبت به متوسط کشوری حدود 3 درصد بیشتر مشارکت داشته است.

وی مشارکت در رشت را خوب دانست و متذکر شد: حدود 72درصد جمعیت سرشماری شده در رشت بوده است.

به گفته این مسؤول، حدود 300 هزار نفر از جمعیت شهر رشت در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن مشارکت داشتند.

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil