پنج شنبه 30 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : با حضور مدیرکل و فعالان تشکلهای کارگری، مجامع کارفرمایی و کانونهای بازنشستگی استان نشست مشترکی در قالب ویدئو کنفرانس با معاون فرهنگی اجتماعی و مقامات ومسئولین این تشکلها در عرصه کشوری برگزار گردید.

در این نشست ضمن تشریح اهم فعالیتها و برنامه های حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی، محوریت مباحث با تاکید بر مباحث کمیسیون تلفیق در خصوص حوزه درمان و منفک نمودن آن از سازمان جهت الحاق به دولت و آثار و نتایج آن بر شرکای اجتماعی گفتگو گردید.

در این ارتباط زنده ویدئو کنفرانسی که با حضور مدیران کل و نمایندگان تشکلها و مجامع کارگری و کارفرمایی و کانونهای بازنشستگی استانهای هرمزگان، گیلان و مرکزی و دکتر اعتصامی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، بیات ریاست کانون بازنشستگان کشور، عطاردیان از فعالان کانونهای کارفرمایی و صادقی مسئول امور استانهای خانه کارگر و... برگزار گردید، با اشاره به فرایند سپری شده در سالهای  گذشته درزمینه زمزمه های جدانمودن بخش درمان از تامین اجتماعی و بدنبال جلسات اخیر کمیسیون تلفیق، ضمن اشاره به ماهیت مشاع و بین النسلی و عمومی و غیردولتی بودن سازمان و حق الناس بودن منابع آن که توسط شرکای اجتماعی در بخشهای کارفرمایی و بیمه شدگان تحقق می یابد بر ضرورت یکپارچگی و استقلال سازمان به استناد مفاد قانونی تاکید و نمایندگان تمامی تشکلها و مجامع با حمایت همه جانبه از آنچه در واقع متعلق به یکایک بیمه شدگان این سازمان بعنوان صاحبان واقعی می باشد خواستار عدم پیگیری این مصوبه و تلاش جهت صیانت از حقوق و منابع این مجموعه بعنوان امانتی ازگذشتگان و میراثی برای آیندگان گردیدند.

دکتر اعتصامی در این نشست با اشاره به اینکه منابع تامین اجتماعی به منزله حق الناس قلمداد گردیده و همچون بیت المال که به آحاد جامعه تعلق گیرد نمیباشد، بیان کرد: از منظر فقهی، عرفی و اخلاقی نمیتوان هیچگونه تصرفی در این خصوص داشت و نباید بر یکپارچگی واستقلال سازمان خدشه وارد گردد .

فعالان کشوری حاضر در این نشست نیز ضمن اشاره به الزام رعایت شأن و کرامت دولت با تاکید بر حقوق بیمه شدگان، اذعان داشتند: مواضع ما همچون همیشه تاکید بر استقلال سازمان تامین اجتماعی و تقویت آن بعنوان مأمن و ماوایی برای اقشار کارگری جهت ایجاد امنیت خاطر و آرامش آنها می باشد .

شایان ذکراست، در پایان این نشست نمایندگان استانی تشکلهای کارگری، مجامع کارفرمایی و کانونهای بازنشستگی با صدور بیانیه هایی، حمایت خود را از استقلال سازمان و تاکید بر عدم تفکیک بخش درمان از آن اعلام و از مقامات و مسئولین کشور خواستار پایان بخشیدن به این بحث در مجلس و دولت گردیدند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil