چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : جمیل حق پرست، مدیرکل تامین اجتماعی اظهار کرد: به منظور گسترش و توسعه بیمه اجتماعی به اقشار مختلف جامعه با صدور بخشنامه‌ای از آذر ماه 87 تمامی زنان خانه دار را تحت پوشش بیمه صاحبان حرفه و مشاغل آزاد قرار داده و به این ترتیب به یکی از آرزوهای دیرین این قشر پاسخ داد که در حال حاضر و پس از گذشت 8 سال، استان گیلان با دارابودن 13826 نفر بیمه شده در این بخش در صدر جدول کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه قریب به 14000زن خانه دارگیلانی مشمول  تامین اجتماعی می‌باشند، افزود: براساس بخشنامه مذکور، زنان خانه داری که تمایل به برخورداری از پوشش بیمه ای دارند میتوانند با رعایت شرایط مقرر در بیمه صاحبان حرفه و مشاغل آزاد با مراجعه به شعب تامین اجتماعی و تکمیل فرم خوداظهاری و پرداخت حق بیمه مقرر زمینه لازم بهره مندی از خدمات تامین اجتماعی را فراهم سازند .

حق پرست گفت: نرخ حق بیمه برای افرادی که تمایل به برخورداری از شمولیت این بیمه را دارند، شامل بازنشستگی و فوت بعد از آن ١٢% ( حدود ٩٨٠٠٠ تومان ماهانه ) بازنشستگی و فوت قبل و بعد از آن ١٤%( حدود ١١٤٠٠٠ تومان)، بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت ١٨% (حدود ١٤٧٠٠٠ تومان) می باشد.

وی ادامه داد: متقاضیان میتوانند با پرداخت حق سرانه درمان سالانه که در سالجاری معادل 310000 ریال است از خدمات درمانی سازمان نیز برخوردار شوند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان بیان کرد: موارد فوق با نرخ حداقل دستمزد سالجاری، میزان پرداختی حق بیمه بابت بیمه شده در هر ماه (شش ماهه دوم) بین 98 تا 147 هزار تومان خواهد بود که با تعیین دستمزدهای بالاتر تا میزان قانونی حداکثر دستمزد جهت بهره برداری از مزایای آن، این رقم افزایش می یابد .

حق پرست اضافه کرد: مبالغ فوق صرفا بابت تعهدات بلند مدت بوده و هزینه های درمانی بصورت جداگانه براساس تعرفه اعلام شده، محاسبه می گردد .پذیرش درخواست بیمه متقاضیان فاقد سابقه منوط به داشتن حداکثر 45 سال سن بوده و افرادی که سن آنان بالاتر باشد، تنها درصورتی از خدمات برخوردار میشوند که به ازای هرسال افزایش دو برابر سابقه بیمه ای داشته باشند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil