جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : سید محمد احمدی، فرماندار لاهیجان در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان لاهیجان اظهار داشت: اراده دولت تدبیر و امید و مسوولان نظام بر این قرار گرفته است که این معضلات از جمله بیکاری جوانان برطرف شود.

وی افزود: شهرستان لاهیجان در استفاده از فرصت ها از صددرصد نتوانسته بیش از 60درصد آنها را کسب کند و این فرصت ها را از دست داده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس تحقیقاتی که در سطح ملی انجام شده، شهرستان لاهیجان با این سه آسیب اجتماعی بیکاری ، موادمخدر صنعتی و بدحجابی مواجه است که باید با حضور جوانان و داشتن برنامه از سوی مسوولان بتوان بر این معضلات فائق آمد.

احمدی اعتماد به نفس را یک اصل مهم در جوانان دانست و گفت: این موضوع اثبات شده که شهرستان لاهیجان بهترین جوانان، نویسندگان، کاوشگران، دانشجویان و محققان را دارد که این امر وظیفه مسوولان را سنگین تر می کند.

فرماندار لاهیجان تاکیدکرد: نگاه به ساماندهی جوانان و حل مشکلات آنان، نگاهی بروکراتیک نیست و اگر جوانان همراهی کنند، موضوعات مبتلابه شهرستان و موانع توسعه قابل حل خواهند بود.

وی اظهار داشت: حل مشکلات و آسیب های اجتماعی نسل جوان و کمک به آنها به حل این سه آسیب اجتماعی ختم می شود که در غلبه بر آنها باید از همه ظرفیت های محلی ، منطقه ای و ملی بهره گرفته شود .

وی خاطرنشان کرد: با این رویکرد اعتدالی که در کشور بوجود آمده امیدواریم که بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

در ادامه این جلسه هاشم اسماعیلی معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان نیز گفت: در سال های 93و 94 در استان 20جلسه در خصوص ساماندهی حوزه جوانان تشکیل شد در حالی که طی شش ماه امسال، 30جلسه دراین رابطه برگزار شده است.

وی افزود: تمام وظایف سازمان ملی جوانان به ستاد ساماندهی امور جوانان انتقال داده شده و هر کاری که بخواهد در حوزه جوانان و ستاد انجام شود، باید با مشارکت جوانان و تصمیم گیری جوانان بین 15تا 29سال باشد.

وی طلاق را یک آسیب اجتماعی در استان دانست و گفت: استان در این زمینه وضعیت خوبی ندارد زیرا به جوانان و خانواده ها در هنگام ازدواج مشاوره خوبی داده نمی شود.

وی با انتقاد از اینکه در شهرستان لاهیجان در حوزه ورزش سازمان مردم نهاد وجود ندارد گفت: در استان گیلان 12سازمان مردم نهاد در حوزه ورزش، هم اکنون به 60سازمان مردم نهاد افزایش یافته است.

مشاور استاندار گیلان در ستاد ساماندهی امور جوانان نیز در این نشست بر علم محوری و برنامه محوری برای حل معضلات تاکید کرد و اظهار داشت: دولت تدبیر وامید یکی از علمی ترین دولت ها پس از انقلاب اسلامی است و بر آمارهایی که براساس پژوهش ها بدست می آیند، تکیه می کند.

سعیدی کیا با اشاره به اینکه دولت در بخش زیر ساخت ها و در حوزه اقتصادی عملکرد خوبی دارد، افزود: این دولت در منطقه آزاد بندرانزلی از سال 92تاکنون بیش از 400میلیارد تومان در زمینه تفریحی و ایجاد راه و زیرساخت ها هزینه کرده است.

وی گیلان را در امور جوانان جزء پنج استان اول کشور دانست.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil