شنبه 1 اردیبهشت 1403


 

 

 

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه سی و سومین همایش سالیانه انجمن روانپزشکان ایران با بیان این که طی بخشنامه ای باید ۱۰ درصد تخت ها ی بیمارستانی به بیماران اعصاب و روان اختصاص یابد، گفت: در حال حاضر برای بخش های جراحی، داخلی و تصادفی هم تخت کم داریم.

وزیر بهداشت افزود: قرار است طی هفته های آینده 1000 تخت بیمارستانی به بهره برداری برسد اما با توجه به مشکلات موجود در برخی از شهرستان ها ممکن است از این تعداد تخت هم به بخش اعصاب و روان نرسد.

وی با تاکید بر ضرورت نیاز به حداقل ۴۰ هزار تخت بیمارستانی، افزود: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار تخت برای بیماران اعصاب و روان داریم اما لازم است خیرین و نیکوکاران و دستگاه هایی که می توانند، به کمک حوزه سلامت بشتابند.

دکتر هاشمی افزود: دستگاه هایی مثل بانک ها و بعضی از کارخانجات و موسسات مالی که خودشان احساس می کنند نیاز به سرمایه اجتماعی دارند برای ایجاد این سرمایه کار عام المنفعه مثل ایجاد تخت بیمارستانی برای بیماران اعصاب و روان انجام دهند.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان این که به ازای هر ۳ هزار نفر یک مراقب سلامت در مراکز بهداشتی و درمانی حضور دارند، گفت: این افراد آموزش های اولیه را دیده اند و اگر فردی با بیماری اعصاب و روان شناخته شود به مراقب سلامت در مرکز جامع خدمات سلامت ارجاع داده می شوند.

وی ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم در همه پایگاه های بهداشتی و درمانی مراقب سلامت برای این بیماران داشته باشیم.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil