جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : شهیندخت مولاوردی در جریان بازدید از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب ماده 16 (مرکز نگهداری زنان متجاهر معتاد و کارتن خواب) در مشهد افزود: تمام تلاش این معاونت در سه سال گذشته بر انجام ریل گذاری درست در حوزه زنان و خانواده بوده است.

وی اظهار کرد: دولت یازدهم با شعار آرامش در سیاست، آسایش در اقتصاد و امنیت در فرهنگ از طریق نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل سازنده و موثر با جهان شکل گرفت و یشترین رای را زنان و جوانان به رئیس جمهوری دادند و رای آنان در آن شرایط رای به تغییر تعبیر شد.

وی گفت: در این راستا در حوزه زنان و خانواده هم با رویکرد جدید مبتنی بر مبانی مصرح در اسناد بالادستی کار را شروع کردیم و بر اساس ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه باید در 14 محور، تفاهمنامه همکاری با دستگاه های اجرایی برای اقدامات قانونی منعقد می شد که تاکنون 20 تفاهم نامه، 80 پروژه و 45 موافقت نامه اجرایی با دستگاه های مختلف به امضا رسانده ایم.

مولاوردی افزود: برخی از این تفاهمنامه ها و طرح ها در مراحل پایانی است و در برخی موضوع ها که اخیرا احصا شده در حال انعقاد تفاهم نامه ها هستیم و طی این مدت سعی کرده ایم جایگاه زنان و خانواده را به سطح اصلی خود برسانیم.

وی اظهار کرد: در مرحله بعد توجه به این مباحث، ایجاد حساسیت در جامعه و جلب مشارکت حداکثری برای پرداختن به این مسائل مد نظر است.

وی گفت: در برنامه ششم هدفگذاری بر کاهش 25 درصدی آسیب های اجتماعی است که امروز تبدیل به دغدغه ملی کشور شده و در عالی ترین سطح توجهات را به خود جلب کرده است.

مولاوردی افزود: امروز همه دریافته اند که سرپوش گذاشتن بر آسیب ها دیگر جواب نمی دهد.

وی اظهار کرد: هم اکنون در تمام دستگاه های اجرایی ستاد مقابله با آسیب ها تشکیل شده و 17 کارگروه راه اندازی گردیده است.

وی ابراز امیدواری کرد با این اقدامات و تلاش ها و رویکرد محوری در توجه به این آسیب ها که مبتنی بر پیشگیری و درمان است، آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

مرکز نگهداری زنان معتاد متجاهر در مشهد از سال 1391 راه اندازی شده که تاکنون یک هزار و 500 زن معتاد متجاهر را پذیرش و تحت درمان قرار داده و پس از بازیابی سلامت به جامعه بازگردانده است.

هم اکنون 150 زن معتاد در این مرکز نگهداری شده و در چرخه درمان هستند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil