شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : سیدمرتضی فخرموسوی با اشاره به اینکه برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در گیلان فرصتی گرانبها برای استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: فضای گیلان با قدوم بیش از 1000 نخبه گیلانی معطر می‌شود.

رئیس کمیته پشتیبانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با اشاره به اینکه فضای معنوی قرآن، آثاری چشمگیر بر زندگی مادی و معنوی انسان ایجاد می‌کند، افزود: برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم همزمان با ایام محرم الحرام و سوگواری سرور و سالار شهیدان فرصتی ویژه برای بهره‌گیری مطلوب از آثار معنوی قرآن است.

 فخرموسوی با تاکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) در حدیث ثقلین دو معجزه عترت و کتاب الله را برای جهان اسلام به امانت گذاشته است، تصریح کرد: برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم با این وسعت در استان در ایام محرم به‌درستی حدیث ثقلین را جاری و ساری می‌کند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان گیلان با تاکید بر اینکه با برگزاری مسابقات مذکور حدیث ثقلین در گیلان به منصه ظهور می‌رسد، خاطرنشان کرد: میزبانی مسابقات کشوری قرآن کریم در گیلان نعمتی عظیم برای استان محسوب می‌شود.

فخرموسوی با اشاره به پیگیری‌های نماینده ولی فقیه استان در این حوزه و با تاکید بر اینکه تمامی مسئولان استانی عزمی ملی و جدی در برگزاری هر چه بهتر مسابقات مذکور دارند، بیان کرد: به‌منظور برگزاری شایسته این مسابقات، کمیته‌های مختلفی در اداره‌کل اوقاف استان تشکیل شده است.

رئیس کمیته پشتیبانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم را کار عظیم و گسترده‌ای عنوان کرد و افزود: ساختار محیطی، نمایشگاهی و تدارکات قبل، بعد و در حین مسابقات بر عهده کمیته پشتیبانی است.

فخرموسوی کمیته پشتیبانی را از بزرگترین کمیته‌های برگزاری مسابقات مذکور عنوان کرد و افزود: برنامه‌ها و اقدامات ویژه‌ای در کمیته مذکور به‌منظور برگزاری هر چه بهتر مسابقات انجام شده است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان گیلان با بیان اینکه به‌منظور رفاه حال مسابقه دهندگان، برای هر سه استان، یک معین انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: معین استان‌ها تمامی امور شرکت‌کنندگان را در ایام مسابقات بر عهده دارند.

وی اقدام مذکور را کاری نو در برگزاری مسابقات قرآن اعلام و تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های ویژه استقبال و بدرقه، تهیه لباس فرم، ایجاد فضای نمایشگاهی و تهیه و تجهیز امکانات رسانه‌ای برای انعکاس مطلوب مسابقات، گوشه‌ای از اقدامات کمیته پشتییانی در برگزاری مسابقات مذکور است.

فخرموسوی با بیان اینکه به منظور شناساندن استان، خانه‌ای روستایی با نماد گیلان در حوزه پیرامون مجتمع زیباکنار ایجاد شده است، تصریح کرد: برگزاری مسابقات مذکور 110 آیتم دارد که 59 آیتم آن از طریق کمیته پشتیبانی اجرا می‌شود.

رئیس کمیته پشتیبانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با تاکید بر اینکه همه روزه در برگزاری مسابقات بالغ بر 1000 نفر به‌عنوان میهان حضور پیدا می‌کنند، افزود: امید است با عنایت پروردگار با برگزاری شایسته مسابقات کشوری قرآن کریم در گیلان، فضای قرآنی و دینی گیلان به‌درستی در کشور معرفی شود.

 

 

تسنیم

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil