جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : رضا اسلامی با اشاره به وجود مردم فرهیخته در این شهرستان اظهار کرد: مردم به مجموعه فرمانداری سیاهکل اعتماد دارند و اکنون این شهرستان تبدیل به کارگاه عمرانی شده است.

وی به عملیات اجرایی راه «گولک ـ اسپیلی» در سیاهکل اشاره کرد و افزود: احداث مسیر 16 کیلومتری محور مذکور در حال انجام است.

فرماندار سیاهکل با بیان اینکه برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز جاده «سیاهکل ـ دیلمان» در حال انجام است، تصریح کرد: عملیات اجرایی محور «سیاهکل ـ ازبرم ـ لاهیجان» در حال انجام است.

اسلامی، احداث جاده «سیاهکل ـ بازکیاگوراب» را از پروژه‌های اجرایی در سال جاری خواند و بیان کرد: مسیر 11 کیلومتری پروژه مذکور از طریق فاینانس داخلی ماده 56 عملیاتی می‌شود.

وی به بازدید مستمر از روستاهای سیاهکل اشاره کرد و گفت: ارائه مشاوره برای برطرف کردن مشکلات آب و کشاورزی از جمله برنامه‌ها در روستاها است.

راه‌اندازی میزکار اینترنتی رایگان در سیاهکل

فرماندار سیاهکل در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای سرشماری اینترنتی نفوذ و مسکن سال 95 در این شهرستان، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی دقیقی برای اجرای سرشماری مذکور انجام شده و با پیگیری‌ها مستمر از رتبه 14 به نهم، پنجم و نخست رسیدیم و موفقیت خود را مرهون تلاش دستگاه‌های دولتی و مجموعه فرمانداری می‌دانیم.

اسلامی به ایجاد میزکار اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سیاهکل اشاره کرد و یادآور شد: میزکار سرشماری اینترنتی در محل نمازجمعه و نقاط مختلف شهر راه‌اندازی شده و تلاش می‌کنیم رتبه سیاهکل در سکو را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت روزانه در سیاهکل برگزار می‌شود، اظهار کرد: هر 48 ساعت شورای اداری سیاهکل با موضوع سرشماری عمومی نفوس و مسکن برگزار می‌شود.

این مسؤول، سیاهکل را چهارمین شهرستان گیلان به لحاظ مساحت عنوان کرد و افزود: سیاهکل کوهپایه‌ای است و پیمودن ابتدا و انتهای آن چهار ساعت طول می‌کشد.

فرماندار سیاهکل با بیان اینکه «سیاهکل‌محله» ابتدای این شهرستان محسوب می‌شود، تصریح کرد: روستای «کمنی» آخرین منطقه سیاهکل است.

اسلامی، نقشه شهرستان سیاهکل را به صورت طولی خواند و بیان کرد: سیاهکل دارای 246 روستا با پراکندگی بسیار است ضمن اینکه از پوشش نت بسیار کمی برخوردار بوده و این امر مانع از انجام رسالت ما در اجرای سرشماری اینترنتی عمومی نفوس و مسکن می‌شود.

وی به اجرای توصیه مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و استاندار گیلان در راستای اجرای سرشماری به‌ویژه اینترنتی عمومی نفوس و مسکن در سیاهکل اشاره کرد و گفت: مردم با اصالت سیاهکل با تبعیت از بزرگان به امر مذکور توجه ویژه دارند و سرشماری اینترنتی عمومی نفوس و مسکن به صورت درختی و موزائیکی در این شهرستان در حال انجام است.

فرماندار سیاهکل با اشاره به تشکیل ستادهای سرشماری عمومی نفوس و مسکن در روستاهای این شهرستان، خاطرنشان کرد: امر مذکور به منظور برنامه‌ریزی بهتر با کمترین هزینه و زمان انجام شده است.

اسلامی، سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سیاهکل را با نگاه ملی و برش استانی خواند و یادآور شد: گیلان پس از تهران دومین استان پر تراکم در کشور است.

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil