پنج شنبه 30 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : وحید طیفوری ، با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام سرشماری اینترنتی تا 28 مهر، اظهار کرد: ستاد مرکزی سرشماری با توجه به اختلال سامانه سرشماری اینترنتی در روزهای ابتدایی و ایام تعصیلات تاسوعا و عاشورای حسینی و در پی درخواست برخی از استان ها به دلیل افزایش استقبال، تصمیم به تمدید سه روزه گرفت.

قائم مقام ستاد سرشماری گیلان با اشاره به آخرین وضعیت ثبت نام اینترنتی در کشور، افزود: انتظار مشارکت 35 درصدی در نخستین تجربه سرشماری اینترنتی پیش بینی شده است که تاکنون 26 درصد جمعیت کل کشور ثبت نام اینترنتی انجام داده اند.

وی از مشارکت 25.6 درصدی جمعیت گیلان معادل 657 هزار نفر در سرشماری اینترنتی خبر داد و تصریح کرد: وضعیت خوبی در سرشماری اینترنتی داریم.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه سرشماری اینترنتی در معدود کشورهای پیشرفته دنیا از جمله کانادا، استرالیا، اسپانیا، کره جنوبی و آمریکا انجام می شود، گفت: کانادا در نخستین تجربه سرشماری اینترنتی خود در سال 2006 شاهد مشارکت 18.5 درصدی بود.

طیفوری ضریب نفوذ اینترنت در کشور را 40 درصد دانست و عنوان کرد: سیاهکل، رضوانشهر، رودبار و تالش جزو شهرستان های پیشتاز گیلان در امر سرشماری اینترنتی هستند. با کمک بخشداری ها و دهیاری ها و کلیه دستگاه های اجرایی میز سرشماری و چادر سرشماری برای خانوارهایی که تمایل به سرشماری اینترنتی دارند، اما امکان دسترسی ندارند، برقرار است و سرشماری اینترنتی رایگان انجام می شود.

وی با اشاره به آخرین اطلاعات، رتبه گیلان در کشور به لحاظ پوشش را 14 دانست و خاطرنشان کرد: بسته های تشویقی نظیر قرعه کشی 10 میلیون ریالی برای یک هزار نفر و اعطای 2 گیگ ترافیک رایگان(تا سقف 10 گیگ) برای خانوارهایی که در سرشماری اینترنتی مشارکت داشته اند، در نظر گرفته شده است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil