جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : حجت الاسلام والمسلمین عادلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در آیین افتتاحیه مسابقات کشوری قرآن ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری با بیان اینکه قرآن کریم مسیر تکامل را برای انسان ترسیم کرده است، اظهار کرد: انسان در سایه دنیا با وجود بلاها و مصیبت ها به سبب قرآن می تواند به پروردگار برسد.

وی با بیان اینکه عدم بی اطلاعی از اعجاز قرآن عاملی برای انحراف از دین است، افزود: علم اهل بیت(ع) ریشه در علم الهی دارد بنابراین با تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) می توان در مسیر رستگاری قرار گرفت. از میان معجزات پیامبر(ص)، قرآن برترین حقانیت پروردگار متعال است و تاکنون کسی نتوانسته مانند این کتاب را بیاورد.

وی ادامه داد: یک دین جهانی باید یک سند حقانتیت جاودانی در اختیار داشته باشد، روحانی بودن قرآن گواه صدق گفتار پیامبران بزرگوار است زیرا الفاظ قرآن که از کلمات معمولی ترکیب یافته بر اعماق دلها نفوذ می‌کند و افکار را در برابر خود وادار به تعظیم می‌نماید.

رئیس ستاد اجرایی مرحله کشوری سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف با بیان اینکه تلاوت قرآن مقدمه ای برای تدبر در قرآن است، گفت: فضای قرآنی با برگزاری محافل و مسابقات قرآنی در کشور گسترده می شود که بر این اساس عمل به فرامین قرآنی نیز ترویج می یابد.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه شیوه های تبلیغی قرآن بسیار اثرگذار است، تصریح کرد: کلام قرآن نفوذ بالایی دارد لذا قاریان و حافظان قرآن نقش موثری در زمینه اشاعه فرهنگ قرآنی دارند.

حجت الاسلام عادلی با بیان اینکه  تصریح کرد: رشد قرآنی و حضور بیش از 83 هزار متسابق در مسابقات قرآنی در استان سبب شد که گیلان میزبان بزرگترین رویداد قرآنی در کشور شود و به برکت حضور بیش از هزار نخبه قرآنی کشور در گیلان، ظرفیت قرآنی استان ارتقا می یابد.

وی ادامه داد: مرحله کشوری سی‌ونهمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، هم‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، معارف، ترتیل، ابتهال، اذان و دعاخوانی در دو بخش برادران و خواهران با حضور گروه‌ها و نفرات منتخب از ۲۵ مهر لغایت ۶ آبان در استان گیلان، مجتمع فرهنگی و آموزشی زیباکنار برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه ریزی های لازم این دوره از مسابقات در سطوح مختلف توسط سه ستاد «راهبردی» در کشور، «معین» در استان، «اجرایی» در سطح اداره کل استان انجام گرفت که پس از تصویب در ستادهای راهبردی و معین به ستاد اجرایی ابلاغ می شود.

رئیس ستاد اجرایی مرحله کشوری سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف با بیان اینکه تا زمان برگزاری مسابقات 50 جلسه در قالب کمیته های مختلف برگزار شده است، گفت: برای بهتر برگزار کردن مسابقات کشوری کمیته‌های پشتیبانی و امور متسابقین، فرهنگی و هنری، تبلیغات محیطی، اطلاع‌رسانی، مدعوین، فناوری و ارتباطات، امنیتی و انتظامی، ویژه منطقه آزاد، امور شهرستان‌ها، امور شهرستان رشت و کمیته مردمی تشکیل شده است که زیر مجموعه ستاد اجرایی فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام عادلی با بیان اینکه ۲۳ برادر و ۲۰ خواهر از استان گیلان در مرحله کشوری سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآنی سازمان اوقاف حضور دارند، تصریح کرد: در مجموع ۳۷۴ خواهر و ۴۶۵ برادر در دو بخش جدا این دوره از مسابقات با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه مسابقات کشوری قرآن به صورت مستقیم از شبکه قرآن سیما، شبکه باران و چند موج رادیویی پخش می‌شود، ادامه داد: برگزاری ۲۰۰ محفل قرآنی با حضور قرای برتر کشوری و استانی در ایام برگزاری مسابقات از دیگر توفیقاتی است که نصیب مردم ولایتمدار و قرآن‌دوست گیلان می‌شود.

مدیرکل اوقاف گیلان تصریح کرد: خدارا شاکر و سپاسگزایم که توفیق میزبانی این مسابقات را به ما و مردم گیلان داده تا خادم قرآنیان باشیم. گیلان 940 بقعه دارد که مامن مردم گیلان زمین و زائرین می‌باشد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil