جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : محمدعلی نجفی، استاندار گیلان  در آیین افتتاح سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در زیباکنار با قرائت خطبه‌ای از امام سجاد(ع)، اظهار کرد: به تعبیر نهج‌البلاغه قرآن نور، شفادهنده دلها، رحمت و هدایت کننده است.

وی با بیان اینکه قرآن سخنگویی است که هرکس با آن مجالست کند به غنا و بی‌نیازی می‌رسد، افزود: این کتاب الهی شفاعت دهنده‌ای است که هر کس با آن مجالست کند، به غنا و بی‌نیازی می‌رسد و شفاعتش پذیرفته می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه قرآن منبع امانت و نهر زلال حق است، گفت: قرآن باران بهاری برای قلب‌های دردکنندگان و جاده وسیعی برای صالحان است، همچنین داروی بیماران و نور ظلمات و ریسمانی است که دستگیره آن پناهگاه مطمئنی برای کسانی که به آن چنگ میزنند، می‌باشد.

وی بیان کرد: از نظر مقام معظم رهبری اولین قدم ورود به عالم قرآن، قرائت آن است که قرائت مقدمه درک مفاهیم و آغاز عمل به درک باطن قرآن است و سپس سبب تدبر در آیات که همان فهم معانی پربار این کتاب آسمانی است، می‌شود.

این مقام عالی استان تصریح کرد: پس از تدبر در قرآن خواهید دید که باغ‌هایی از معرفت برای همه باز می‌شود لذا حالت انس در اثر تدبر در قرآن محقق می‌شود که انس با قرآن یعنی قرآن را خواندن و در مفاهیم قرآنی تدبر کردن است.

نجفی با بیان اینکه انس با قرآن معرفت عمومی کشور را بالا می‌برد، گفت: عمل به قرآن ستون مجسم برنامه زندگی است و از خداوند متعال می‌خواهم که معرفت شناخت قرآن و توفیق عمل به آن را به همه عنایت کند.

استاندار گیلان بیان کرد: توفیق داشتم که میزبان شما باشم از توجه حجت الاسلام محمدی، رئیس سازمان اوقاف برای این میزبانی و همچنین از تلاش‌های حجت‌الاسلام عادلی، مدیرکل اوقاف استان، همکاران و مجموعه مدیران استان که این فضای معنوی را بعد از کنگره هشت هزار شهید والا مقام گیلان فراهم کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی اضافه کرد: خیرمقدم عرض می‌کنم خدمت خادمین و نخبگان قرآنی کشور، انشاالله در زمانی که در استان گیلان هستید، بتوانیم فضایی ایجاد کنیم که به برکت وجود آنها، استان از توفیقات آن بهره‌مند شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil