جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : سیدمحمد احمدی در جلسه پدافند غیر عامل شهرستان لاهیجان گفت: پدافند غیر عامل و ستاد بحران در یک راستا قرار دارند و مدیران دستگاهها باید پیش ببینی های خود را در مورد وقوع حوادث و اتفاقات به گونه ای برنامه ریزی کنند که این اقدامات در عمل هم بکار آیند.

وی افزود: در پدافند غیرعامل به فصل توجه نمی شود زیرا حوادث و رخدادهای طبیعی در همه فصل ها اتفاق می افتند و به همین منظور سیستم مدیریت باید خود را مجهز کند تا به موقع بتواند با حوادث مقابله کند.

وی از مدیران و اعضای کارگروه پدافند غیرعامل شهرستان خواست ظرف دو هفته برنامه های عملیاتی خود را اعلام کنند.

فرماندار لاهیجان خواستار مشارکت بخش خصوصی در عملیات پدافند غیر عامل شد .

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری لاهیجان نیز گفت: دوم تا هشتم آبان امسال هفته پدافند غیر عامل تعیین شده است و تشکیل جلسه پدافند غیرعامل می تواند مروری بر کارنامه دستگاهها و هم نظری بر برنامه های آتی ادارات و سازمان ها باشد.

محمدرضا قربانی افزود: در هفته پدافند غیر عامل چند مانور در لاهیجان انجام می شود که باید سناریو این مانور از سوی مسوولان شهرستان نوشته و تعریف شود.

وی اظهارداشت: برای آشنایی بیشتر مردم با پدافند غیر عامل و مقابله به موقع با حوادث باید از برنامه های پدافند غیر عامل در شهرستان رونمایی شود.

مسوول جمعیت هلال احمر شهرستان نیز در این جلسه برنامه ریزی های هلال احمر را با رویکردی پدافندی دانست و اظهارداشت: این برنامه ها در مساجد و با همکاری میراث فرهنگی و هیات های امنای مساجد اجرایی می شود.

وی برگزاری کلاس های آموزشی امداد برای ادارات ، دهیاران و بخشداران با همکاری بخشداری ها را از برنامه های این جمعیت در هفته پدافند غیر عامل ذکر کرد.

در این جلسه احداث ساختمان های محکم برای مدارس به منظور حفاظت از جان دانش آموزان ، پیگیری دوگانه کردن سوخت نانوایی ها ، تدابیر لازم برای جلوگیری از قطع گاز در زمستان در روستاها و تهیه سوخت برای روستاییان تصمیم گیری شد و در دستور کار مدیران قرار دارد.

رییس اداره گاز لاهیجان گفت: مصرف روزانه گاز در گذشته در این شهرستان 300 تا 350 هزار مترمکعب بود که این میزان در سال گذشته به یک میلیون و 500 هزار مترمکعب رسید و با افزایش 70 روستای گاز رسانی جدید در تابستان این میزان در فصل سرد امسال به دو میلیون مترمکعب در روز نیز خواهد رسید که باید تدابیری برای قطع نشدن گاز انجام داد.

رضا حیدرنژاد خاطرنشان کرد: از 180روستای لاهیجان 130روستا در سه سال اخیر گازدار شده اند و دولت تدبیر و امید در این مدت 500 میلیارد ریال در این زمینه هزینه کرده است.

وی اظهارداشت: روزانه 50 مشترک جدید ثبت نام می کنند که از این تعداد 30 نفر معرفی شده از کمیته امداد هستند.

وی تصریح کرد: تعدادی خانوار نیازمند وجود دارند نمی توانند هزینه گازکشی را انجام دهند و تعدادی خانوار هم نمی توانند از سوخت گاز استفاده کنند که باید سوخت آنها از طریق نفت تامین شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil