شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : مهندس ناصر آل‌محمدی، از ممنوعیت حمل بار بدون بارنامه توسط وانت‌بارها در محورهای برونشهری خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای آبان‌ماه سالجاری حمل کالا بدون بارنامه توسط وانت‌بارها ممنوع می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان افزود: در راستای ساماندهی و نظم‌بخشی حمل و نقل کالاهای سبک و نیز ارتقاس سطح ایمنی تردد در جاده‌ها اجرای طرح ممنوعیت تردد وانت‌بارهای بدون بارنامه در محورهای برونشهری استان با همکاری پلیس راه به مرحله اجرا درمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه از اول آبان رانندگان حمل و نقل کالای سبک(وانت‌بار) جهت حمل و نقل کالا در محورهای برون‌شهری استان ملزم به دریافت بارنامه می‌باشند، گفت: برای ورود رانندگان وانت‌بار به بخش حمل و نقل جاده ای و صدور مجوز فعالیت برای آنان حداقل سن 23 سال و حداکثر سن 55 سال می‌باشد.

آل‌محمدی دارا بودن گواهی فنی مجاز و معتبر، دارا بودن حداکثر سن 15 سال برای خودرو، درج نام وانت‌بار در کارت مشخصات وسیله نقلیه، دارا بودن بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر و رعایت ارتفاع و طول بار مجاز در حمل و نقل کالاهای سبک را از دیگر شرایط الزامی وانت‌بارها جهت فعالیت در بخش حمل و نقل عمومی دانست.

این مقام مسئول عنوان کرد: فعالیت حوزه حمل و نقل کالای سبک(وانت‌بارها) در صورت تاسیس شرکت‌های حمل و نقل کالای سبک بین شهری خواهند توانست در زمینه صدور بارنامه اقدام نمایند و در غیر این صورت نیز می‌توانند از طریق مراجعه به شرکت‌های حمل و نقل کالای موجود در استان نسبت به تهیه بارنامه اقدام کنند.

 

 

ایسنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil