جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :به نقل ازایسنا همایون نکونام عصر امروز در گرامیداشت مراسم روز استاندارد که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شده بود،گفت:هرساله در روز ملی استاندارد اهمیت استاندارد و استاندارد سازی بین مردم افزایش می یابد.

وی افزود:استانداردهای بین المللی دسترسی همگانی را به کالاها نزدیک می کنند و برای کسب بازارهای هدف دنیا باید تولیدات داخلی را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم.

نکونام با بیان اینکه اجرای طرح طاها که منجر به اجرای هماهنگ استانداردها در کشور می شود از طرح های موفق سازمان استاندارد کشور محسوب می شود،ادامه داد: کالاهای مدنظر در این طرح فهرست شده اند و این طرح در حوزه نظارت بر کیفیت کالاها نیز تاثیر خوبی دارد.

مدیرکل ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تسهیل مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی را فراهم کرده ایم،خاطرنشان کرد: در حال حاضر شناسنامه دار کردن کالاها یعنی شناسایی کالاهای قاچاق از کالاهای غیر قاچاق را در اولویت کارها کارها قرارد داده ایم.

وی با بیان اینکه سهل انگاری در استاندارد کالاهای صادراتی منجر به از دست رفتن بازارهای هدف می شود ،تصریح کرد: بازارهای کشورهای همسایه برای کشور ما بسیار پرمنفعت هستند و نباید با بی توجهی به استاندارد کالا و خدمات از دست بروند.

همایون نکونام از ارتقای آموزش و ترویج استانداردسازی ها در کشور خبر داد و گفت: علاوه برچاپ بنرها و آگهی ها با وزارت آموزش و پرورش در تعامل هستیم تا دروس استاندارد در سرفصل های اموزشی قرار گیرند.

وی افزود: در حال حاضر ایران در 215کمیته فرعی و اصلی فعال است و در 219کمیته نیز عضو ناظر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر رتبه ایران در استاندارد بین المللی 29است و نسبت به سالهای گذشته رتبه کشورمان ارتقاء یافته است

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil