پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیعی زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی(ره) رشت با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: احیاء نهضت عاشورا وظیفه‌ای همگانی است.

وی با اشاره به اینکه باید از واقعه عاشورا به‌عنوان یک الگو در جامعه کنونی استفاده کرد افزود: امروز بحث وضعیت نابسامان فرهنگی جامعه مورد توجه و دغدغه تمامی افرادی است که سهمی از انقلاب و نظام دارند.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه وضعیت  فرهنگی کنونی جامعه، زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست تصریح کرد: جامعه کنونی از نظر فرهنگی و اجتماعی وضعیت مطلوبی ندارد.

شفیعی زاده با اشاره به اینکه نابهنجاری‌های فرهنگی جامعه بعد از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی قابل قبول نیست خاطرنشان کرد: تغییر وضعیت فرهنگی جامعه مطالبات همه افراد انقلابی در کشور است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که برخی را ناچار به تحمل وضعیت کنونی کرده و می‌گویند که وضعیت فرهنگی قابل تغییر نیست افزود: ایران اسلامی با جنگی گسترده و تهاجم فرهنگی عظیم مواجه است.

وی با تاکید بر اینکه باید حواسمان باشد که در نظام اسلامی  پذیرفتن نابسامانی فرهنگی قابل قبول نیست تصریح کرد: حوادث بعد از عاشورا به ما یادآوری می‌کند که در هر شرایطی با اراده‌ای محکم می‌توان سخت‌ترین شرایط را تغییر داد.

شفیعی زاده با بیان اینکه دشمن با جنگ نرمی گسترده تلاش در نابودی اسلام و انقلاب دارد خاطرنشان کرد: وضعیت جامعه عراق قبل از واقعه عاشورا اسفبارتر از جامعه کنونی ما بوده است که واقعه عاشورا و اراده آهنین زینب کبری(س) آن وضعیت را تغییر داد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه شرایط نابسامان عراق تحت الشعاع اراده حضرت زینب کبری(س) قرار گرفت افزود: امروز ما امکانات و قدرتی داریم که به‌راحتی می‌توان با الگو گرفتن از اراده حضرت زینب(س) از آن در جهت تغییر جامعه فرهنگی استفاده کرد.

شفیعی زاده با بیان اینکه حضرت زینب(س) بدون هیچگونه امکاناتی و با وجود تمامی مشکلات، نهضت عاشورا را به‌درستی در دنیا ماندگار کرد اظهار داشت: امروز ما وارث همان اراده هستیم.

خطیب جمعه رشت با تاکید بر اینکه باید از خودباختگی فرهنگی پرهیز کنیم تصریح کرد: امروز ایران اسلامی با قدرتی غنی و سرمایه‌های عظیم ملی نباید در مقابل منکرات و ناهنجاری‌ها رنگ خودباختگی  فرهنگی و مذهبی به خود بگیرد.

وی با اشاره به سخنان کوبنده حضرت زینب(س) در حوادث پس از عاشورا خاطرنشان کرد: اگر حضرت زینب(س) در همان اسیری، رنگ خودباختگی به خود می‌گرفت تمامی نهضت عاشورا  از میان می‌رفت.

شفیعی زاده با بیان اینکه با اراده محکم و آهنین زینب کبری(س) تمامی عاملان حادثه عاشورا در کمتر از یک سال کشته شدند افزود: با الگوپذیری از نهضت عاشورا به‌راحتی می‌توانیم بدون تاثیر پذیری فرهنگی از کشورهای لاییک، وضعیت فرهنگی جامعه را تغییر دهیم.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه در شرایط کنونی برای برطرف کردن ناهنجاری‌های فرهنگی باید اراده حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهیم گفت: با در نظر گرفتن شرایط دینی و اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌راحتی می‌توان با ناهنجاری‌های فرهنگی مقابله کرد.

خطیب جمعه رشت  با اشاره به اینکه امسال مجالس سوگواری سرور و سالار شهیدان در گیلان با شکوهی وصف ناپذیر برگزار شد خاطرنشان کرد: سوگواری‌ها و مراسمات سرور و سالار شهیدان در گیلان با شور و شعور حسینی در استان برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه شور و شعور حسینی در تمامی مراسمات و مجالس مشهود بود تصریح کرد:  نهادها، دستگاهها و تمامی مردم ولایتمدار استان، نقش عمده‌ای در برگزاری این مراسمات داشتند.

شفیعی‌زاده با تاکید بر اینکه شعور حسینی به معنی درک صحیح و عمیق حادثه عاشورا است افزود: از بین بردن خرافات، منکرات و ناهنجاری‌های منتسب به واقعه عاشورا، اهمیت ویژه‌ای در احیاءصحیح نهضت عاشورا دارد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز در خصوص پرهیز از خرافه گویی در خصوص واقعه عاشورا تاکید کرده‌اند بیان کرد: امسال در مراسمات با خرافه‌گویی مواجه نبودیم.

شفیعی زاده با اشاره به اینکه اگر بیان قیام امام حسین(ع) با شیوه درست پیش برود به‌طور حتم به نتیجه می‌رسد تصریح کرد: اقدامات مطلوبی در برخورد با خرافه گویی‌ها در خصوص واقعه عاشورا در جامعه انجام شده است.

وی کشتار بیش از هزار نفر از مسلمانان یمنی در ایام شهادت امام حسین(ع) را دردآور و وحشیانه عنوان کرد و افزود: حادثه کشتار مسلمانان یمن برای جهان اسلام دردآور است.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه امروزه تمامی ظلم‌ها و جنگ‌ها مربوط به مسلمانان است و جهان اسلام همواره مظلوم واقع شده است خاطرنشان کرد: ورود مستقیم آمریکا به جنگ یمن و سوریه نشانه مستاصل شدن عربستان است.

شفیعی زاده با تاکید بر اینکه به‌طور واضح نزدیکی پایان عمر آل سعود بر تمامی دنیا مشهود است تصریح کرد: آمریکا باید بداند که در باتلاقی که خود ساخته است به نابودی می‌رسد.

 

 

تسنیم

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil