پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل به نقل از شبکه المنار، میلیون‌ها زائر کربلای معلی که برای بزرگداشت واقعه عاشورا و عزاداری امام حسین (ع) از سراسر عراق و کشورهای مختلف راهی استان کربلا شده‌اند در مکان‌های موقت اسکان، خیابان‌ها، پارک‌ها و جای جای شهر اسکان داده شدند.

به گفته افضل الشامی، عضو شورای اداره کننده تولیت بارگاه امام حسین (ع) تعداد زائرانی که امسال از عراق و 25 کشور جهان به کربلا رفته‌اند از سال گذشته بیشتر است و مقامات استان تمهیدات ویژه‌ای را برای استقبال و اسکان زوار و برگزاری هرچه بهتر مراسم عاشورای حسینی اندیشیده‌اند.

وی گفت: مسئولان استان و تولیت بارگاه امام حسین (ع) تلاش دارند تا زیارت ضریح مقدس امام برای همگان فراهم شود.

مسئولان عراقی اعلام کرده‌اند که بیش از سه میلیون زائر شب گذشته مراسم شب دهم ایام محرم را در جوار مرقد امام حسین (ع) در کربلا به جای آوردند.

دولت عراق نیز اعلام کرده با استقرار یگان‌های متعدد ارتش، نیروهای بسیج مردمی و نیروهای امنیتی در مناطق مختلف عراق به ویژه کربلا، طرح امنیتی گسترده‌ای را برای حفظ امنیت و برگزاری هرچه بهتر مراسم عاشورا در دستور کار قرار داده است.

مسئولان استان کربلا اعلام کردند که ورود زوار از تمامی گذرگاه‌های زمینی استان و نیز فرودگاه این شهر همچنان ادامه دارد و پیش بینی کردند که امسال تعداد زوار به بیش از شش میلیون نفر برسد.

تصاویر منتشر شده در پایگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های تلویزیونی عراق نیز  از حرکت کاروان‌های زائران اباعبدالله الحسین در راه‌های منتهی به استان کربلا حکایت دارد و در برخی ورودی‌های استان و در ایست‌های بازرسی، ازدحام بسیار زیاد جمعیت مشاهده شده است.

 

 

ایسنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil