سه شنبه 28 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : تعدادی از اهالی مسلمان و شیعه جمهوری آذربایجان که طی هفته گذشته از طریق مرز زمینی به آستارا سفر کرده بودند، با توقف چند روزه در شهر آستارا، در آئین های تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) این شهرستان مشارکت کرده و به عزاداری و سوگواری امام سوم شیعیان پرداختند.

بیشتر این شیعیان دلباخته اهل بیت(ع) که از اهالی مناطق جنوبی جمهوری آذربایجان بوده و همه روزه برای داد و ستد مرزی به شهر آستارای ایران سفر می کنند، امروز با حضور در جمع عزاداران آستارا ، در سوگ شهادت فرزند پیامبر اعظم حضرت امام حسین(ع) اشک ماتم ریختند.

برگزاری آیین های ماه محرم آستارا و اردبیل که علاقمندان زیادی در میان مردم مناطق مختلف جمهوری آذربایجان دارد، هر ساله تعداد کثیری از مردم و دوستداران اهل بیت(ع) این همسایه شمالی را به ایران می کشاند تا در فضایی معنوی به عزاداری بپردازند.

این افراد که با حسرت به سوگواری مردم آستارا نگاه می کردند، در تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) وقتی نام حضرت ابوالفضل(ع) و اباعبدالله الحسین (ع) را می شنیدند، عاشقانه در سوگ شهدای کربلا ناله های جانسوز سر می دادند.

جمهوری آذربایجان با هشت میلیون نفر جمعیت که 90 درصد آن شیعه هستند، دومین کشور شیعی جهان به شمار می رود.

 

 

ایرنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil