پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در جریان بازدید از زمین پروژه پتروشیمی گیلان در شهرستان رودبار اظهار کرد: سرمایه‌گذاران برای احداث پتروشیمی در رودبار اعلام آمادگی کردند.

وی به آغاز مقدمات احداث پتروشیمی در رودبار اشاره کرد و افزود: احداث مجتمع مذکور از طریق فاینانس و جذب سرمایه‌گذار انجام می‌شود.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه توسعه اقتصاد گیلان در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی پیگیری می‌شود، تصریح کرد: توسعه باغ‌های زیتون از موضوع‌های مهم در راستای توسعه رودبار است.

نجفی از تلاش دستگاه‌های مربوطه برای مبارزه با آفت مگس زیتون خبر داد و بیان کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده آسیب‌هایی به باغ‌های زیتون در رودبار وارد شده است.

وی به آسیب آفت مگس زیتون به 30 درصد از باغ‌های رودبار اشاره کرد و گفت: امسال 200 هزار کارت زرد به صورت رایگان بین باغداران زیتون در رودبار توزیع شده و پیش‌بینی می‌شود به پنج درصد از محصول زیتون خسارت وارد شود.

استاندار گیلان به تدوین برنامه مقابله با آفت مگس زیتون اشاره کرد و یادآور شد: ستاد پدافند غیرعامل استان مکلف است با آسیب مذکور مقابله کند.

نجفی با بیان اینکه رودبار کانون اصلی مبارزه با آفت مگس زیتون در استان‌های گیلان، زنجان و قزوین است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای توسعه باغ‌های زیتون در رودبار پیگیری می‌شود.

وی به مقام نخست گیلان در تولید زیتون در سه دهه گذشته اشاره کرد و گفت: اکنون جایگاه استان به رده سوم کشوری کاهش پیدا کرده است.

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil