سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : سیدمحمد احمدی صبح امروز در جمع اعضای کارگروه فرهنگی‌ اجتماعی این شهرستان برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی در سطوح محلی و ملی، تئاتر خیابانی، خیمه‌های بصیرت و ... را از گام‌های موثر در راستای ترویج فرهنگ حجاب در این شهرستان دانست.

وی با بیان اینکه برطرف کردن مشکلات فرهنگی جامعه نیازمند عزم همگانی است، افزود: طبق تحقیقات مراکز مربوطه، نخستین آسیب در لاهیجان بیکاری بوده که در صدر جدول آسیب‌های اجتماعی این شهرستان قرار گرفته است.

فرماندار لاهیجان اجرای اقتصاد مقاومتی را یکی از راهکارها برای مقابله با بیکاری عنوان کرد و افزود: آمار بیکاران تحصیلکرده یکی از معضلات اجتماعی در لاهیجان است.

وی گرایش به مصرف مواد مخدر از نوع صنعتی در افراد بیکار تحصیلکرده را از معضلات لاهیجان ذکر کرد و یادآور شد: آمارهای ارائه شده از اداره زندان‌های لاهیجان گویای این واقعیت است.

احمدی برنامه‌ریزی در بخش اشتغال و استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی، گردشگری و صنعتی لاهیجان را در ایجاد اشتغال پایدار جوانان این شهرستان مهم دانست.

وی با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر صنعتی از دیگر معضلات لاهیجان است، خاطرنشان کرد: مصرف این نوع مواد خطرناک‌تر از مواد سنتی است.

فرماندار لاهیجان گسترش آموزش از مقاطع پیش‌دبستانی تا دانشگاهی برای آگاه‌سازی قشر نوجوان و جوان را از اولویت‌های شهرستان لاهیجان عنوان کرد و ادامه داد: اعتیاد به مواد صنعتی منجر به شکل‌گیری ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

وی بر ضرورت افزایش اعتبار دستگاه‌های آموزشی، حمایتی و فرهنگی مانند بهزیستی، کمیته امداد، بهداشت، آموزش و پرورش و … برای پیشگیری و کنترل اعتیاد در لاهیجان تأکید کرد.

احمدی جمعیت لاهیجان را حدود 170 هزار نفر عنوان کرد و گفت: لاهیجان در طول سال پذیرای گردشگران بسیار با فرهنگ‌های اجتماعی مختلف است.

وی با بیان اینکه نوع رفتار، پوشش، برخورد و ... در فرهنگ لاهیجان تأثیر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: بدحجابی عامل دیگر مخاطره در لاهیجان است.

فرماندار لاهیجان خرید و فروش و حمل مواد مخدر را از دیگر عوامل معضل اجتماعی در این شهرستان دانست و یادآور شد: اقدام‌های مناسبی در این زمینه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در لاهیجان صورت گرفته است.

وی طلاق را از دیگر آسیب اجتماعی در لاهیجان بیان کرد و افزود: گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای و وب سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی مجازی روی باورها، نوع نگرش، روش سبک زندگی و ... تاثیر گذاشته است.

احمدی افزایش باورهای ارزشی جامعه برای مقابله با معضل طلاق را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: باید در این زمینه و هدفمندسازی برنامه‌ها گام‌های موثری برداشته شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil