سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : امین افقی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: از ابتدای فروردین لغایت پایان شهریور ماه سالجاری مجموع شرکت‌های ثبت شده در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت معنوی منطقه آزاد انزلی به 218 شرکت بالغ شد که در مقایسه با 145 شرکت ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته از رشد 50 درصدی حکایت دارد.

وی بیان کرد: در خصوص درصد مشارکت ایرانی و خارجی 218 شرکت ثبت شده، تعداد 191 شرکت ایرانی، 21 شرکت خارجی، 3 شعبه شرکت ایرانی و 2 شعبه شرکت خارجی بهمراه یک موسسه در طول شش ماه ابتدایی سال 95 در منطقه آزاد انزلی به ثبت رسیده است.

افقی اظهار داشت: شرکت‌های خارجی ثبت شده در منطقه آزاد انزلی طی این مدت از شهروندان کشورهای کره جنوبی، لهستان، روسیه، تاجیکستان، یونان، انگلستان، چین، قزاقستان و آذربایجان می‌باشند.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: حوزه فعالیت این شرکت‌ها بازرگانی، خدماتی و تولیدی است که سرمایه اولیه اظهار شده مجموع 218 شرکت ثبتی در منطقه آزاد انزلی 506 میلیارد ریال اعلام شده و در عین حال شرکت‌های خارجی و شعب شرکت‌های خارجی که در منطقه آزاد انزلی به ثبت رسیده سرمایه اولیه خود را بالغ بر 26 میلیارد ریال عنوان نموده‌اند.

وی بیان کرد: براساس این گزارش تعداد شرکت‌های ثبت شده از سال 1384 یعنی سال شروع به کار سازمان منطقه آزاد انزلی تا پایان شهریور ماه سال 1395، به تعداد 1741 شرکت رسیده است که از این تعداد 164 شرکت خارجی و 21 شعبه شرکت خارجی می‌باشند.

افقی افزود: اعضای هیأت مدیره شرکت‌های ثبت شده در منطقه آزاد انزلی دارای تابعیت کشورهای روسیه، هندوستان، آلمان، چین، پاکستان، تاجیکستان، تایلند، افغانستان، قزاقستان، کره جنوبی، انگلستان، لهستان، سوریه، امارات متحده عربی، آذربایجان، ایتالیا، عراق، اوکراین، نیجریه، ترکیه، سوئد، گرجستان و یونان می‌باشند که از 33 تا 100 درصد سهام شرکت‌های ثبت شده را در اختیار دارند.

شایان ذکر است؛ با بهبود و رونق فضای کسب و کار منطقه همانند امکان ثبت شرکت در یک روز کاری، اعمال مزایا و معافیت‌های قانونی به سرمایه گذاران، فعالیت بورس کالای این منطقه و اقدامات صورت گرفته در زمینه تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی و بهره برداری از طرح‌های زیرساختی همچون مرکز همایش‌های و نمایشگاهی منطقه، حمایت‌های قانونی صورت گرفته در راستای توسعه صادرات واحدهای تولیدی و فعالین اقتصادی منطقه، فعالسازی واحدهای راکد صنعتی و تجاری به همراه طرح‌های توسعه‌ای همانند مجتمع بندری کاسپین و فرصت‌های سرمایه گذاری‌های گردشگری، صنعتی و تجاری منطقه آزاد انزلی و اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از جمله دلایل افزایش علاقه مندی سرمایه گذاران ایرانی و خارجی برای حضور در منطقه آزاد انزلی به عنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور و بهره مندی از مزایا و معافیت‌های قانونی آن ارزیابی می‌شود.

معافیت مالیاتی ۲۰ ساله از تاریخ بهره‌برداری انواع فعالیت‌های اقتصادی، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی تا سقف ۱۰۰ درصد و معافیت گمرکی برای ورود کالای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور به میزان ارزش افزوده از مهمترین مزایای ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil