جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : دکتر محمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت در نشست تخصصی معماری به مناسبت روز جهانی معمار با بیان اینکه معماری ارتباط مستقیمی با میراث فرهنگی و بحث های توسعه ای دارد، اظهار کرد: در نگاه به فضای کالبدی شهر و برنامه ریزی های مرتبط نباید یک نگاه تک بعدی را دنبال کنیم.

وی افزود: مدیریت شهری باید بین بخشهای مختلف ارتباط برقرار کند و این ارتباط باید یک ارتباط سازمان یافته باشد تا بتواند رفتارهای مردم، برنامه ریزی شهری و معماری شهری را بهینه سازد.

شهردار رشت با بیان اینکه در مقوله های مرتبط با برنامه ریزی شهری در بخشهای مختلف باید از یک استراتژی واحد و هماهنگ بهره گرفت گفت: برنامه ریزی منسجم و در عین حال قابل اتکا می تواند در حوزه گردشگری به عنوان یک سند بالا دستی قابل اجرا شود.

دکتر ثابت قدم توجه به صنابع تبدیلی و سایر علوم در یک بستر فن آورانه و هوشمندانه را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر بتوانیم برنامه ریزی را از لایه سیاست و چشم انداز به یک لایه برنامه ریزانه در سطوح استانی و منطقه ای برسانیم ، همواره می توانیم به کیفیت توجه کنیم.

وی افزود: آنچه که جنس کار ما است؛ تمر کز بر کیفیت ها است و تنها در نگاه تمیز می شود به کیفیتها توجه کرد و این نگاه تمیز باعث می شود که هنجارها رفتاری جامعه تغییر کند .

شهردار رشت تاکید کرد: به طور مثال با تولید یک جسم نا کار آمد بصری، ایجاد ناهنجاری های بصری   می شود که ما را در کنار یک روح ناخوشایند شهری قرار می دهد و سرمایه اجتماعی که حاصل تولید ارتباطات است را تحت تاثیر قرار می دهد و عملا میزان نزاع ها در جامعه بالا می رود.

وی توجه به معماری شهری را یکی از راه های ایجاد آرامش بصری در جوامع شهری دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک حوزه های تخصصی و انجمن مردم نهاد یک تیم محرک و کار گروهی خوبی تشکیل دهیم و موضوع معماری را عوام فهم کنیم.

ثابت قدم اضافه کرد: معماری یک کالای لوکس است که در هزینه های سبد زندگی ما در معماری فیزیک و ذهن ما تا معماری شهری کمتر دیده می شود.

وی تاکید کرد: توجه به امور صرفا به معنای هزینه کردن نیست بلکه می توان گاهی با یک معماری ساده فضای مناسب برای محیط شهری و عمومی ایجاد کرد.

گفتنی است، در نشست تخصصی معماری به مناسبت روز جهانی معمار تفاهم نامه همکاری بین شهرداری رشت و سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان امضا شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil