شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : کیوان محمدی در مراسم افتتاح روند اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در شهرستان صومعه سرا با بیان این مطلب افزود: میانگین ثبت نام خانوارها در گیلان با سطح کشور تقریبا یکی است ولی در برخی از شهرستان ها مانند صومعه سرا، پایین تر از میانگین ملی هستیم.

محمدی با اشاره به اینکه پنج هزار نفر متقاضی جمع آوری آمار در گیلان بودند، اظهار داشت: از این بین تعداد 900 نفر پس از برگزاری آموزش ها و کلاس ها از 25 مهر به مدت یک ماه بصورت چهره به چهره با مراجعه به منازل، برای سرشماری حاضر می شوند.

فرماندار شهرستان صومعه سرا نیز در سخنانی، به اهمیت جمع آوری آمار و اطلاعات اشاره و خاطرنشان کرد: با برخورداری از بانک اطلاعات و آمار دقیق، می توانیم تصمیمات کاربردی و علمی درحوزه های مختلف داشته باشیم.

حسین اسماعیل پور اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ درست آماردهی را ترویج و فواید این کار را برای جامعه بطور شفاف بازگو کنیم.

به گزارش ایرنا، مسئولان و اعضای ستاد سرشماری نفوس و مسکن صومعه سرا از کلاس های آموزشی نفوس و مسکن در دانشکده فنی و حرفه ای این شهرستان بازدید کردند.

شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمـات و میرزاکوچک جنگلی و هفت دهستـان کسماء ، طاهـرگوراب ، ضیـابر ، هنده خـاله ، تولـم (لیف شاگرد) ،گوراب زرمیخ ، مرکیه و سه شهر صومعه سرا، مرجغل ، گوراب زرمیخ و 151 روستا، در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و طبق سرشماری سال 1390 ، دارای 127 هزار و 757 نفر جمعیت است که 52 هزار و 37 نفر جمعیت شهری و 75 هزار و 720 نفر روستاهایی هستند.

گفتنی است، سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت اینترنتی از شنبه سوم مهرماه شروع شده و تا 24 مهرماه ادامه دارد. سرشماری حضوری (با مراجعه به منازل مردم ) از ٢٥ ماه جاری تا ٢٥ آبان ماه امسال انجام خواهد شد.

خانوارهایی که اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir وارد کنند، دیگر نیازی نیست در سرشماری حضوری شرکت کنند.

همچنین پس از پایان سرشماری اینترنتی، کدی به فردی که اطلاعات را وارد سامانه کرده، داده می شود که خانوار باید در حفظ این کد کوشا باشد؛ زمانی که مامور سرشماری به درب خانه آنها مراجعه کرد با دادن کد به مامور، دیگر سرشماری حضوری نخواهند شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil