جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : سیدرضا علوی زمیدانی، از کارگزاران روابط عمومی استان گیلان با اشاره به آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود که بجای فرصت برای شهر رشت به عنوان تهدید زیست محیطی محسوب می شود، گفت: برای برون رفت از مشکل فعلی این دو رودخانه کارشناسانی متشکل از محیط زیست، شهرداری، گردشگری، سازمانهای مردم نهاد، آب منطقه ای، دانشگاه علوم پزشکی، دبیرخانه بررسی های اقتصادی استان و ... با محوریت استانداری گیلان تجمیع شوند تا این تهدید زیست محیطی را به یک فرصت سرمایه گذاری و گردشگری تبدیل کنند.

این فعال رسانه ای ابتدا و انتهای این دو رودخانه را از ورودی شهر رشت تا روستای فخب این شهرستان اعلام کرد و افزود: دوره کلی گویی تمام شده و متولیان امر مشخص کنند چه طولی با چه عرض و عمقی از این دو رودخانه باید پاکسازی شود و برای اجرای آن به چه اعتباری لازم می باشد؟

علوی زمیدانی مشارکت بخش دولتی و خصوصی را از راه های میانبر حل این مشکل زیست محیطی دانست و گفت: خوشبختانه گیلانی های مقیم پایتخت و یا خارج از کشور از ظرفیت های مادی و معنوی بالایی برخوردارند که تجمیع آنها توسط دلسوزان و حامیان محیط زیست انسانها خواهد توانست هم افزایی قابل قبولی را برای جلوگیری از این تهدید زیست محیطی بوجود آورد.

سید رضا علوی زمیدانی انعقاد قرارداد با بخش خصوصی در قالب مدل های مختلف اقتصادی را انگیزه ای دانست و افزود: مشارکت بخش خصوصی و هزینه کردن آنها جهت پاکسازی رودخانه های مذکور بدون دادن امتیازهای اقتصادی توسط متولیان امر امکان پذیر نیست و در صورت داشتن موانع تقنینی و یا قضایی باید با مسئولین مرتبط عالمانه و آگاهانه به بحث و گفتگو نشست.

وی همچنین حل مشکل این دو رودخانه را غیر سیاسی دانست و اضافه کرد: کسانی با نگاه سطحی و غیرکارشناسی در انتخاباتهای گوناگون مخصوصا انتخابات شورای شهر، این معضل را در برنامه های خود می گنجانند ولی پس از انتخابات انگار چنین شعاری نداده بودند فلذا توصیه می شود عزیزان از این منظر به یک شگرد انتخابانی نگاه نکنند و این خطر زیست محیطی را عمیقانه و با مشاورت کارشناسان مرتبط پیگیری نمایند و فرصت ها و تهدید های پنهان و آشکار این دو رودخانه را برای افکار عمومی تبیین نمایند تا شاهد احیای دوباره رودخانه های زرجوب و گوهررود باشیم.

 

 

سیدرضا علوی زمیدانی، فعال رسانه ای

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil